Varför används inte mitt minneskort?

Diskussion i 'ASUS' startad av SwedBear, 11 jul 2011.

1. SwedBear

SwedBear Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge
    Telefon 2:
    Samsung S6 Edge
    Telefon 3:
    iPhone 6s
    Platta:
    Nexus 9
    Platta 2:
    Nvidia Shield Tablet
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV. Samsung Gear S2 Sport.
    Jag har 16 GB modellen + ett 16 GB minneskort (klass10). Jag hade både CoPilot och CoPilot Premium inlagt + lite annat och märkte plötsligt att jag hade ont om plats på det interna minneskortet.

Då insåg jag att allt las på det interna SD-kortet och att jag inte kunde få någon app att lägga sina filer på minneskortet. Är det så det ska vara? Är tanken att man endast ska använda det externa minneskortet till egna filer medan programfiler får ta det interna minneskortet?

2. tobias84

tobias84 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    149
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro
    Platta:
    Samsung galaxy tab s7
    Övrigt:
    Samsung Galaxy watch 5 pro
    du kan la flytta installerade appar till minneskoret..

3. Lefty_

Lefty_ Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Du har rätt i din tanke, istället för att man så hålla på och "krångla" med att flytta appar till och från SD-kort så har dom tänkt att man ska installera alla sina appar på det interna SD-kortet för att göra det så enkelt och användarvänligt som möjligt. Eftersom tablet-tillverkare ser till att erbjuda hyfsat mycket utrymme för app-installationer (i jämförelse med telefontillverkare iallafall) så räknar dom väl med att dom 16GB ska vara tillräckligt.

Hur stort är CoPilot och CoPilot Premium egentligen?

För att lösa lite av minnesfrågan kan du kanske göra som du själv skriver och använda det utbytbara minneskortet som lagringsplats för foton, musik och filmer?

4. SwedBear

SwedBear Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge
    Telefon 2:
    Samsung S6 Edge
    Telefon 3:
    iPhone 6s
    Platta:
    Nexus 9
    Platta 2:
    Nvidia Shield Tablet
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV. Samsung Gear S2 Sport.
    tobias84: Faktum är att jag inte kan det. Går jag in under hantera program så finns det inget val för att "flytta dem" till SD-kort då jag ju enligt os'et redan har dem installerade på SD-kort.

Lefty: CoPilot med Europa-kartor tar ett antal Gigabyte men i mitt fall hade jag både den "gamla" versionen och den nya Premium-versionen så lösningen fick bli att ta bort den gamla även om den hade lite andra funktioner jag gillade. Problemet dök upp för att Asphalt 6 ville ladda ner 550 MB, vilka läggs på interna SD-kortet, och det plötsligt inte fanns plats.

Det får helt enkelt bli så att jag lägger film/bilder etc. på externa minneskortet. Jag har en hel del böcker för Kindle, mkt lagt offline hos Spotify + en del tidninar för Zinio och Paperton och sakta men säkert börjar det äta upp lite utrymme när man även har en del större spel installerat.

5. Lefty_

Lefty_ Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ja, då är det som vanligt helt enkelt, en ständig jakt på att spara utrymme. Kollade upp mitt egna utrymme, och jag har redan lyckats fylla upp 7GB på det interna, detta helt utan att ha filmer, musik eller bilder på tableten! Så jag förstår dig. :)