Jag gillar att skräddarsy luren efter eget tycke med alla funktioner jag använder snabbt tillgängliga.
Bara som ett random exempel hålla in hemknappen vid låsskärmen för att starta ficklampan.
Root för att det behövs för att komma åt system o datapartitionen. Väldigt enkelt att göra en backup på alla appar o dess data(inställningar)eller t.ex ta bort ljudet när luren är fulladdad.
Det tar inte längre tid att flasha en custom rom än att uppdatera ota. Som ett plus så ger det ofta bättre batteritid. O jag finner ingen anledning att ha massa appar som jag inte använder bara för att tillverkaren har lagt till dem i sin mjukvara.
En androidlur går dock ypperligt att använda utan några modifikationer om man inte är intresserad.
Dat var ju skillnad när man flasha cyanogenmod eller ginger stir fry på bladen o luren blev mer än dubbelt så kvick.
Flasha en custom rom o några moddar är ju inte som att sätta sig o installera arch på pcn direkt.
Att du rootar betyder inte att du är root hela tiden, det blir som vilken linuxdist som helst.. Du får välja om du vill att en app ska kunna få rootåtkomst.
Last edited: 7 februari 2013