Varför denna hype?

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av Bob, 9 jan 2010.

1. Bob

Bob Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

... Är det bara jag som tycker att hysterin kring HTC's Google märkta telefon är överdriven? Vad är det som är så revolutionsartad med den, fattar inte riktigt? Allt som finns i den har funnits i dom flesta Android lurarna ett tag/finns/kommer från andra leverantörer också. Va rena rycket på axlarna när alla rykten kom kring den för flera månader sedan, nu när man har faktan så är det inte så man drar o säljer sin Hjälte och hänger på låset.

Själv ser jag fram emot Creative Zii och Nvidias CPU baserade lurar kommer, fan så kooolt det blir! *wrooom wroom meep meep*

2. bstrm

bstrm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Varför jag inte ville byta till android förren nexus var några anledningar, hero har enl mig en för liten skärm, gillar inte designen, och alltid roligare med en kamera som har LED"blixt", och verkade segare än min iphone.

Har tidigare haft iphone/E71 men nexusen verkar vara så bra som en mobil kan vara idag :O, bra storlek på skärmen, bra prestanda, precis den design jag önskar hos en mobil (vem vill ha en mobil med glossy baksida som te x iphonen?) en "ok" kamera, och ett grymt operativsystem (android 2.1). Bra form och väldigt bra storlek på telefonen, och en hyfsad batteritid.

3. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Kan bara hålla med där. Telefonen kanske inte är någon super telefon, men den har allt jag vill ha. Ser bra ut (fast vissa tycker helt annorlunda) och den har android. Hypen inför 3GS var väll egentligen värre med tanke på att där var det inte heller några super saker som hände? :)

4. Mantisen

Mantisen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har själv länge tittat på att köpa en Android lur då dom i de flesta fall fyller de behov jag har i en telefon (kalender- och kontaktsynk med google, etc.).

När N1 släpptes så beställde jag den främst för att den fyller dom behoven (och lite till) och för att den är vettigt prissatt; en iPhone 3GS kostar i dagsläget fortfarande runt 7-8k olåst, en leksaksmobil som SE Satio kostar 5,5k, osv.

I mitt tycke levererar N1 otroligt mycket för att ha ett grundpris runt 4k (blir snarare runt 5-6k vid import men fortfarande billigare än 3GS) och den är "framtidssäker" dels då Google förmodligen inte tvärt kommer att upphöra att uppdatera sin egen lur och dels för att den redan har dragit på sig ett otroligt stort community som driver utveckling för den.

Så även om den inte revolutionerar mobiltelefonin med sina specifikationer så är det en av få lurar med schyssta specifikationer för ett schysst pris.

5. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Anledningen till hypen beror inte så stor del till mobilen i sig utan det faktum att när Google lanserar sin första mobil så ger de sig även in hårdvaruförsäljnings-branchen. (Och blir mer likt ett företag som Apple och Microsoft). Dessutom så väljer de att sälja direkt mobilen utan återförsäljare. Detta är en jättestor grej (kanske inte här i Sverige, men i USA) och kommer få konsekvenser i framtiden. Dessa faktorer gör naturligtvis att extra många 'ögon' slängs på denna mobil.

Om det var HTC som hade lanserat mobilen själva hade vi förmodligen sett den reaktion som du hade förväntat dig.

6. Bob

Bob Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det håller jag med om. Tycker DI.se 's rubrik "DiTV: Luren som utmanar IPhone" är så pajas det bara kan bli där man gör klipp om Nexusen... pin..

7. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 490

MINA ENHETER

Hype?
    Snarare tvärtom.

8. tku01

tku01 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 3

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 3
    Det är ju den första telefonen med 1 gz-processorn. Hade SE varitm först och haft nya Android är jag säker på att hypen hade varit lika stor där.

Vill, vill vill ha X10. Måste, måste, måste komma med 2.x annars får det bli en N1 :-(

9. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hype , ja för att den är bäst och snabbast samtidigt som vi alla är lite förälskade i Google och detta är deras första riktiga barn... vi vet att :
    Den kommer alltid ha senaste Android versionen
    Den kommer alltid kunna köra senaste google appen
    Den kommer alltid vara först på att köra nya spel
    Den kommer alltid att vara öppen för modifiering
    Den kommer ha största community
    Den kommer alltid vara bäst!

(alltid är dock 1-2 år)

10. Putte

Putte Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

De två sista punkterna är väl tveksamma eftersom google förmodligen släpper fler telefoner inom 1-2 år men i övrigt bra förklaring :)

11. Bob

Bob Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Förälskad i Google är jag då inte, snarare tycker jag att deras konstanta "lämna ut ditt liv till oss" får ming att tappa smak. Värre blev det när Smidth sa att det är bara "busar" som inte vågar lämna ut sig på internet... Det uttalandet fick mig att tro att snubben va helt blåst... Tror det jag minst gillar med Google är väl att dom nonchalerar sina användare. Ta t.ex. Gmail, det finns inget sätt att få support, dom hänvisar till sina forum där användare får hjälpa varandra, vissa privata saker kan man inte få hjälp med helt enkelt utan att berätta för halva världen.... hmm nu blev det lite off topic - Sorry! :o

12. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Liquid var först med Snapdragon. Inte N1. För övrigt är det en kul mojäng :)

13. my05

my05 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

14. Barilla

Barilla Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Den är försenad. Släpps runt V.13 och med 1.6. Dock en uppdaterad version som är i stort sett likadan som 2.0 rent funktionsmässigt.

15. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Sagt det i annan tråd ang N1 men jag skulle ALDRIG shoppa en pekskärmslur utan multitouch... NexusOne med Sense + multitouch, det hade varit något det... :D

16. Musenkishi

Musenkishi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Har jag missat något? För jag har sett flera liknande poster och jag har bara intalat mig att det var troll...
    Har inte Nexus One en kapacitiv skärm och därmed multitouch? Det finns program att ladda hem på market som använder multitouch t.ex. dolphin-webläsaren.

17. mrbowmore

mrbowmore Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Absolut, men den amerikanska N1 stöder det inte i G:s egna appar för tillfället. Bör därför vara smartare att importera från England... :)

18. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Kommer nog komma apps till allt du behöver Multitouch till, så blir inga problem.

19. Joppeflopp

Joppeflopp Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Nexus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Nexus 6
    ROM:
    och Cola
    Det ska inte vara någon skillnad på de engelska och amerikanska lurarna i mjukvara vad jag har förstått. Med andra ord spelar det troligtvis ingen roll varifrån du importerar just nu, de förinstallerade applikationerna stödjer inte multitouch. Kanske någon som importerat från UK kan dementera detta en gång för alla?

20. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    534
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Det du säger ska stämma. Den som nu säljs till UK är samma som amerikanerna får (den skickas från US). Pratet om multitouch i browsern standard rör endast de varianter som kommer att säljas i Europa senare i vår från exempelvis Vodafone.