Fråga: Varför får vi inte 4.03 direkt?

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Hankloose, 31 jan 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Hankloose

Hankloose Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Här snackar vi RIKTIG uppdatering!!!

v4.0.3The Android 4.0.3 update was first released on 16 December 2011.[2] It included a number of bug fixes and optimizations, and offered improvements to graphics, databases, spell-checking and Bluetooth functionality, along with new APIs for developers, including a social stream API in the Contacts provider. Other features included Calendar provider enhancements, new camera apps enhancing video stabilization and QVGA resolution, and accessibility refinements such as improved content access for screen readers.

2. Thunder

Thunder Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Köra in custom-rom?? Tar ju oftast bara ett litet tag efter att den senaste versionen har kommit ut tills det kommer en custom som bygger på den releasen.

Jag var lite tveksam själv, satt och funderade och velade fram och tillbaka ett bra tag, men tänkte att det är ju en utvecklar telefon, så den är ju till för experimenterande, så jag bestämde mig för att följa denna guide ( https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=62951[/URL] ), och jag ångrar det inte ett dugg, bra flyt, bra batteritid, vart uppe i nästan 3 dygn som mest. Kör build 19 med franco-kernel 14.1 och baseband XXKL1 just nu, kört in franco kernel updater från market där man kan ställa in Hotplug enabler som för mig i alla fall har gjort att när telefonen är i standby så kör den med bara en kärna, den drar cirka 4-5% batteri under natten. Bra mycket färre datadrops med denna konfig med än vad jag hade med stock-rom.

Så min slutsats är att jag kommer nog knappast att gå tillbaka till stock, förutom ifall jag ska sälja telefonen.

3. Greger0254

Greger0254 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Som det står i andra trådar så började dom lansera 4.0.3 men stoppade den ganska snabbt eftersom den innehöll mycket buggar.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

4. Snö

Snö Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Det var för Nexus S.
    4.0.3 har inte skickats ut till Galaxy Nexus.

5. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Där har du det enklaste av alla svar. Mer än så vet vi inte.

Fortsätt gärna här: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=62538.

Tråd låst.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.