Varför finns det inget buzz kring Liquid?

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av dama, 1 dec 2009.

1. dama

dama Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Jag tycker att Liquid verkar vara en bra mobil, men jag börjar bli osäker på om man ska skaffa den, för det känns inte som att det finns något riktigt buzz om den på nätet. HTC oh Motorola har ju tonvis med fans, beskrivande filmer på youtube, artiklar om dem och titta bara i det här forumet på hur stor aktivitet det är kring dem, och Acer Liquid - ingenting.

Är det någon mer som känner som jag? Finns det några teorier kring detta?

::dama

2. biomechanic

biomechanic Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Instämmer helt och hållet. Förstår inte alls varför. Näst efter Droid och X10 så är Liquid väl android-mobilen med bäst prestanda/hårdvara och det till ett pris som nästan är löjligt. De reviews jag sett/läst har givit utmärkta betyg så jag förstår verkligen inte. Brist på reklam tror jag att man kan räkna bort eftersom den snarare brukar komma efter entusiasterna fått nys om produkten och börja bygga upp hype. Det är ju exempelvis först nu jag börjar se reklam för Hero.

Möjligtvis skulle det kunna vara för att Acer är ett såpass nytt mobilmärke att folk avfärdar det...men det känns tveksamt.

Last edited: 1 dec 2009
  3. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Vi har skrivit en hel del om Liquid på vår nyhetsportal, men responsen är - utöver ett antal hardcoregeekar - i allmänhet ganska klen. Det är trist, eftersom det är en enligt tidiga recensioner och omdömen mycket kompetent telefon, särskilt för den summan.

Vi får hoppas att Svenssons får upp ögonen för den också till slut. Fram tills dess så kommer vi förstås fortsätta skriva om den. Allra roligast vore det förstås att få testa den, skriva en recension. Det skulle nog öppna en hel del svenska ögon.

4. GraN

GraN Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Förstår inte riktigt heller.. men jag väljer att tolka det som att folk inte har fattat hur bra den är och hur bra priset på den är. Sen har man knappt hört nått från acer om den.
    All information jag har fått om denna telefon har jag själv letat upp och det säger en del... Har den ens marknadsförts något? Troligen har den väl det men inte i sverige helt enkelt...

jag hoppas "allmänheten" får upp ögonen snart iallafall...

5. JoBu

JoBu Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Är det så viktigt att communityn är stor kring din specifika telefon egentligen? Android-apps är väll android-apps oavsett vilken androidlur du har? Jag förstår att vissa saker som att fixa operatörslås etc är olika från telefon till telefon men är det så mycket mer? Jag är sugen på en Liquid.. Borde jag tänka om bara för att användarskaran kan bli klen?

6. Skerved

Skerved Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Liquid verkar sjukt prisvärd. Det borde betyda att fler ska bli intresserade. Om jag hade haft cash så skulle jag nog redan ha beställt en. Fler recensioner skulle vara bra dock.

7. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

det är ju självklart att det är viktigt att communityn är stark bakom en telefon. åtminstone om du planerar annat än att nöjja dig med det du får i telefonen. Vill du flasha nya roms, köra in teman eller ta hem betalapps så måste du roota och då krävs det en bra community med duktiga "hackers" som kan sin sak.

att flasha och annat är ju "half the fun" när det gäller android och dess styrka att man just relativt "enkelt" kan göra det.

8. sandos

sandos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Den har lite för mycket yta bredvid displayen som inte är display. Är allergisk mot sådant, så det är helt enkelt utformingen som är fel för mig personligen. Dessutom tror jag många redan har en android, och det räcker för att åtminstone dämpa köplusten något.

9. thalle

thalle Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Sen tycker jag det är lite halv märkligt att en telefon som släpps inom några dagar inte marknadsförs på Acers hemsida. Så när som en liten "Coming Winter 2009" notis som dykt upp på bl.a UK och DE sidorna nu i dagarna.

10. Skerved

Skerved Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Lite OT: Hjälpte syrran att inhandla en laptop. Kollade runt läste lite recensioner och så, bestämde oss för en Acer. Den kändes som en kvalité-dator, den var snygg och hade skapliga specs. Två dagar efter inköp börjar det lukta bränd elektronik vid uppstart. Hon ska byta den idag. Hoppas det bara var ett måndagsexemplar och inte något typiskt Acer. Vill ha en telefon som håller i ett par år. :)

11. Crister

Crister Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

12. sandos

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Acer har sämst kvalitet på laptops hörde jag, och sony bäst. Betyder inte så mycket då min Sonys batteri dog efter ~12 mån, knapparna tappade färg osv osv.

Men iaf :)

13. JoBu

JoBu Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Att påstå att Acer gör laptops av lägsta kvalitet och Sony gör av högsta måste väll anses vara en ganska grov generalisering? Även om man har hört det av någon.
    Att en Acerdator smälter är inte mycket till underlag för att säga nått om kvaliteten heller. Själv har jag aldrig haft någon Acerdator och har ingen aning om ifall de skiljer sig speciellt mycket från något annat märke. That being said .. :)

Last edited: 2 dec 2009
  14. biomechanic

biomechanic Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Swedroid är en underbar sida. Kul att se att det pushas lite extra för Liquid bland nyheterna för att ge den lite mer "buzz" :)

15. gonzo

gonzo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har en Acer dator och den har fungerat så fint i 4år nu! (förutom att batteriet bara varar i 20min nu sedan 1 år tillbaka). Hade en Fujitsu Siemens innan, var det värsta skräp jag någonsin har haft i datorväg.

16. sandos

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Det var en undersökning som hade gjorts, förstås. Sedan tvekar jag inte om att den undersökningen i sig inte är värd så mycket: produkter från samma tillverkare kan skilja sig markant i kvalitet så det är fortfarande inte möjligt att generalisera på det sättet, utan en enorm mängd mätpunkter.

17. keyser

keyser Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13 058
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Platta:
    iPad Air M1 (2022)
    Statistiken är intressantare än rykten.
    http://www.engadget.com/2009/11/17/laptop-reliability-survey-asus-and-toshiba-win-hp-fails/
    Enligt returstatistiken så ligger Acer "bara" på 3:e plats när det gäller sämst kvalitet. :P

När det gäller mobiltelefonern så är det nog annolunda.
    Acers mobildivision är ju egentligen Gloofish, som Acer köpte för ett par år sedan. De byggde riktigt bra smartphones på den gamla goda tiden.

18. Pajn

Pajn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER