Diskussion: Varför finns det så få inställningar så att man måste roota :(

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Terrawatt, 11 aug 2012.

1. Terrawatt

Terrawatt Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

MINA ENHETER

Telefon:
    OP8T
    Har rootat med Leedroid+nova mha onexroot.com
    LeeDroid tweeks har en inställning där man kan minska CPU hastigheten till under 1GHZ för att öka batteritid. Trots detta upplever jag att surf och normalt användade är lika snabb om inte snabbare än med StockROM. Det finns också inställningar i Tweaks där man kan ställa in olika batterispar funktioner som wifi-off när skärmen är av.

Jag upplever att batteritiden är mycket bättre än innan rootning.
    (Vet att man kan ladda ned easy battery saver mm utan att roota men får inte lika bra batt tid som jag kör inställningarna i Tweaks)

Jag upplever att Drawern är mjukare än var det var med Sense. (Vet att man också kan få det bara genom att installera en annan launcher utan rootning men då upplever jag att mobilen får jobba mer och kan uppleva lagg i andra funktioner)

edit: Hoppas ni hängde med på min sammanfattning. Svårt att fokusera och skriva en röd tråd när man har en ledsen unge bredvid... :)

Så min sammanfattade fråga är. Varför kan inte HTC göra mjukvaror som fungerar lika bra som öppna ROM och övriga launchers och appar. Tycker att samsungs launchers laggar mindre i appdrawern.

Vore det inte toppen om man kunde kalibrera mobilen lika mycket som man kan med rootning. Visst finns det appar för mycket men fler appar som jobbar tar ju mer RAM.

Har testat många appar men nu med Root+LeeDroid+inbyggs NOVA så känns mobilen som helt ny.

(PS. Leedroid har Sony Bravia Engine och Samsung Voice som installations alternativ)

2. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Skulle gissa att en anledning till varför HTC inte implementerar mer avancerade alternativ är för att 1. det kan medföra risker om man knasar till det och 2. folk är inte intresserade av det och/eller inte kunniga nog. Den vanliga användaren vill ha en telefon som man kan packa upp ur kartongen och börja använda direkt och på så sätt få den upplevelsen man har förväntat sig. Att hålla på att tweaka är inte intressant.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

3. Terrawatt

Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

MINA ENHETER

Telefon:
    OP8T
    Så sant så.
    Men till frågan. Varför laggar Sense mer än övriga launchers.... Det har jag aldrig hajjat.,

4. Snusdus

Snusdus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    259

MINA ENHETER

För att Sense är gjort så. Det är krävande. Det är tungt. Dock så jävla snyggt :D

5. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Men det laggar ju nästan aldrig nu efter den stora uppdateringen. Jag får ofta lagg när jag snabbt lämnar en tung app och sen snabbt vill byta hemskärm. Då kan det lagga. Annars laggar det ju inte alls.

6. Terrawatt

Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

MINA ENHETER

Telefon:
    OP8T
    tycker inte att one X ska lagga.
    Nu kör jag root och Jellybean. INGEN lagg över huvud taget.

Provade också Leedroid och energy ICS. Fungerar så mycket bättre än sense enl mig.