Varför finns inte HTC Desire HD på telias hemsida?

Diskussion i 'Desire HD' startad av MrMult, 21 okt 2010.

1. MrMult

MrMult Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hej!

Jag har förhandsbokat HTC Desire HD från cdon.se och valt förlängt abonnemang Telia Max 25 Surf.

Tänkte kolla på telias hemsida när de tror sig ha telefonen i lager då cdon inte angett något datum alls. Men på telias hemsida finns inte telefonen med, varför är det så? Den finns ju på telenor's och tre's hemsidor.

2. streambrook

streambrook Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    HTC12+

MINA ENHETER

Telefon:
    HTC12+
    Kanske för att Telia<3Iphone ..men vad vet jag ;)

3. Taurus

Taurus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Då kommer den ifrån cdon och inte telia eller?

4. MrMult

MrMult Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tycker det är konstigt iaf med tanke på att alla andra har telefonen på sina hemsidor. Hur som helst gör det någon skillnad?

5. Night

Night Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Telia har ganska få telefoner som dom säljer själv i sin webbutik, men man kan köpa Desire HD mm till subventionerat pris hos de flesta andra vanliga återförsäljare via Telia om man förlänger och eventuellt höjer månadskostnaden på abonnemanget. CDON säljer alltså telefonen, och Telia står för mellanskillnaden om man binder sig hos dom.

6. Car'a'carn

Car'a'carn Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Telia har aldrig varit stora på att sälja HTC-telefoner utan mer riktat in sig på Nokia, SE och Samsung. HTC kommer mer och mer till Telia dock, nu när HTC stiger i populäritet men tror de väntar lite innan de tar in den eller så meddelar de i sista stund.

Finns ju som sagt många återförsäljare till Telia som erbjuder DHD och förlängning av abonnemang :).

7. Raketostkostym

Raketostkostym Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Sen så brukar bara Telia ha mobilerna uppe på hemsidan när de vet att de kan leverera mobilen också. Så var det med Desire, den försvann och dök upp titt som tätt på hemsidan beroende på lagerstatus. :)

8. Car'a'carn

Car'a'carn Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Enligt Telia kommer de sälja HD i början av November men de kunde inte ge ett exakt datum eller pris. Får väl anta att det blir runt 5:e som de flesta andra återförsäljare och priset lär nog hamna runt 6500.

9. 850-t5

850-t5 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Desire HD har kommit ut på telia idag som beställning.. iaf i Övik finns dom kanske till slutet av veckan