Varför Flash

Discussion in 'Allmänt' started by trashed78, Mar 2, 2010.

1. trashed78

trashed78 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har svårt att se varför Flash ens ska in i telefonerna när ja personligen inte vill ha det ens på datorn.

Med HTML5 kan ju video steamas utan flash, vem vill se tonvis med reklam osv osv på hemsidorna.

Varför denna hysteri ang flash?

Men smaken är som baken, jag är glad att ja slipper flash i min hjälte. Vill ni besudla era telefoner med flash?

2. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Av samma anledning som jag kör Windows; Saker är utvecklade för det

jag skulle vara jättenöjd om alla webbsidor körde html5 istället, men det kommer dröja sisådär 15 år, och däremellan kommer silverlight förstöra lite också.

3. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

Jag håller med FlyBob. Det behövs dessvärre eftersom så mycket är utvecklat för det. Skulle gärna se andra alternativ.

4. coolof

coolof Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Nu är det knappast alltid en bra sak men många hemsidor kräver idag Flash för att fungera - jag har vid ett antal tillfällen exempelvis försökt få reda på vilka affärer som finns i Stinen utan att lyckas då det nuvarande Flash-stödet inte kan använda scrollbarsen. Nu är det enormt korkat att de utvecklat sidan så men jag tror tyvärr det är mycket enklare att bygga stöd för det i telefonen snarare än att ändra folks dåliga vanor.

Sen jobbar jag själv dagligen med Adobe Flash Builder och det vore skoj om det vi gör där går att använda i telefonen.

5. appel

appel Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Android är lite för säkert idag, behövs Flash för att få in säkerhetshål så att de som skriver antivirusprogram får något att göra. ;)

6. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Aye, flash behövs eftersom industrin ligger så långt efter med standardlösningar till exempelvis video. Det finns hopp i HTML5 men där är man ju ännu inte överens om vilka codecs och format som ska användas.

Flash är dessutom en bra plattform för att göra enkla spel.

Jag har svårt att se att det skulle bli problem med flashannonser efter som skärmytan är så liten. Man hoppas ju att siter bryr sig mest om sitt innehåll.

Men visst är det så att det kanske inte är den säkraste och minst prestandakrävande lösningen.

7. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

MINA ENHETER

Saker som fungerar = bra skit.

Men visst hoppas man att det kommer avlösare till tekniken än om 15 år.