Problem: Varför funkar inte Aux till S2?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av invaluable, 1 jul 2012.

1. invaluable

invaluable Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej. Köpt mig en s2a för några dagar sedan.

Nu till problemet. Jag kopplar alltid in mobilen till stereon i bilen via en 3,5mm aux kabel, det underliga är bara att det endast spelas i mono med denna mobil. Ingen annan mobil som jag provat spelar i mono, så det borde inte vara kabeln det är fel på.

Har googlat men hittar inget givande svar.

Någon som kan ha en aning om vad det är för fel?

2. typ0

typ0 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Har inga problem att få stereoljud via AUX med min S2:a.

Sent from my Samsung SGS2.

3. limpandahlbom

limpandahlbom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Kolla så att det inte är något "ludd" i uttaget, då kan bli glapp.

Skickat från min GT-I9300 Blue via Tapatalk 2.0

4. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Kör det i min bil varje dag, fungerar perfekt. Låter som en taskig sladd, eller så stoppar du inte i den ordentligt.

5. invaluable

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har knappt använt mobilen så det är inget ludd där, har även provat flera olika hörlurar och dom funkar som dom ska.

Sladden är det inte heller något fel på, det är en dyr och bra sladd, och som sagt så funkar det med andra mobiler jag har provat, det är just med den här det inte verkar fungera med..

Väldigt skumt problem tycker jag, borde ju funka.

6. Phjodor

Phjodor Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Jag har haft ett liknande problem. Upptäckte när jag köpte nya hörlurar att det glappade och hade sig när jag använde dem med min sgsII. Då jag med flera andra olika par av hörlurar inte hade några problem tyckte jag att det var konstigt och antog att det var glapp i de nya hörlurarna, fick ett nytt par av återförsäljaren men det glappade fortfarande. Provade do med andra hörlurar att vicka lite på pluggen och insåg då att det egentligen var glapp i min hörlurskontakt men det blev bara märkbart med vissa typer av hörlurar. Köpte ett nytt jack på internet för typ 200kr och bytte själv på mindre än 5 minuter idag fungerar det strålande. Tycker dock att det är konstigt att du har glapp på en helt ny telefon. Låter mer som att aux sladden du har inte riktigt kommer ner i jacket ordentligt.

7. invaluable

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Åh okej, skumt problem!

Kan ju kanske prova med en annan aux sladd men det har funkat på flra andra samsung, iphone, flera olika htc etc, tycker ju inte att s2an skulle vara den enda där sladden inte går ned i jacket riktigt. Tråkigt på en så dyr sladd.

Tack för tipsen!!

8. typ0

typ0 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Tror också på en ny sladd, den sladden jag har i bilen är den billigaste jag kunde hitta på Clas Ohlson, har inte haft några problem alls med den. Däremot har jag en sladd på jobbet som glappar som fan. Så fort jag rör mobilen så kan jag tappa kontakten.

9. Dark_driver

Dark_driver Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har du skyddskal på mobilen? Har märkt att vissa pluggar inte går in riktigt med skalet på.

skickat från min SGS2