varför har jag inget svenskt tangentbord

Diskussion i 'Xperia neo' startad av banjoatte, 4 okt 2011.

1. banjoatte

banjoatte Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej
    var finns det svenska tangentbordet i neo? Har bara internationellt, kinesiskt och japanskt att välja på. Trycker på textinmatningen men får likt fbd bara dessa språk när jag ska välja indatametod.Hittar inte heller ngn jordglob. Har också den senaste uppdateringen. Är det verkligen så att man måste skaffa ett program för att få svensk å,ä och ö på en telefon köpt i Sverige? Känner mig lite lurad. Detta kunde man ha upplyst om i affären.

2. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Det internationella tangentbordet utgörs av bland annat svenska tecken. Vad som återstår att göra är att via tangentbordets inställningar bocka i rutan Svenska eller Swedish, vilket görs via Settings -> Language & keyboard -> Select language, eller liknande.

3. snozan

snozan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Z3 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Z3 Compact
    Hmm såg inte denna tråd innan ja skapa en ny. Sambon har samma problem. DOCK är svenska valt som inmatningsspråk. Likt förbenat har hon engelskt samt kinesikt tangentbord (på en nordisk telefon).

https://swedroid.se/forum/54956-tangentbords-sprak-hjalp.html

EDIT:

Löste de själv

Genom att trycka och hålla inne fingret på "textrutan" när man skickar sms ploppa de upp en ruta med "redigera text". Därifrån kunde man välja "indatametod". I sambons fall stod den på kinesiskt trots att genom den vanliga vägen via inställningar stog på svenska.

:D

Last edited: 8 okt 2011