Varför kan jag inte surfa via 3G? (+ lite annat...)

Discussion in 'Desire HD' started by Eremiten, May 1, 2011.

1. Eremiten

Eremiten Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Börjar bli sjukt trött på den här jävla telefonen, ger det ett försök till sen åker den i betongväggen!

Började med att power-knappen slutade reagera häromdagen, gjorde då en hard-reset eller rättare sagt tre gånger... Powerknappen fungerar fortfarande inte vilket måste betyda ett hårdvarufel.

Hur som helst har jag inte kunnat surfa utan Wifi, det går bara inte hur jag än försöker ställa in olika APN:er, har läst wikin och flera trådar men inte en enda fungerar. Har dessutom en sambo som har en Wildfire, testade med EXAKT samma inställningar (vi har likadana abonnemang) utan framgång. Självklart fungerar inte heller MMS, iaf inte till mig.

När H:et eller 3G symbolen dyker upp är det bara utgående pilen som blinkar.

Sen har jag märkt att under t.ex. konton och synkronisering så snurrar inte längre de gröna cirklarna med pilar i som de gjorde förut även med wifi igång.

Sen undrar jag om det finns nån möjlighet att få tyst på volymknapparna? Varje gång jag trycker på en av dom när jag nu väcker telefonen piper det ju, måste ju gå att få tyst på det?

Last edited: May 1, 2011
  2. Droid_276

Droid_276 Guest

Låter som sagt som ett hårdvarufel. Inget som du kan göra åt själv. "Bara" att lämna in telefonen.

Jag har haft samma problem ett par gånger. Att mobilen skickar data men inte tar emot en enda byte. Har inte hittat någon lösning på detta, utan har startat om. Har fungerat vissa gånger, andra gånger fungerar det bara helt plötsligt av sig självt. Måste vara en bugg.

Har ingen aning om varför det är så.

En miss av HTC. Detta stör jag mig också på. Root kan kanske lösa detta? Om man nu vill roota.

Eremiten likes this.
  3. willd

willd Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Det sistnämda är en debugfunktion som genererar en log och är pga att adb är igång.
    Dock är adb mer värt på än av, så det blir något av en avvägning :)

4. poobear

poobear Youth Droid Medlem

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 16 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 16 Pro
    Har själv samma problem med Internet. Hände efter telefonen hängde sig och jag var tvungen att ta ut batteriet för att kunna starta om telefonen.

Last edited: May 2, 2011
  5. Eremiten

Eremiten Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tackar för svar och konstaterar att plinget på volymknappen är något man får leva med, att vara utan internet är dock inte förenat med liv...

Har du löst det då? Jag har Tele2 som operatör och ännu inte löst det. Har plockar ur batteri m.m men inget hjälper.

EDIT: Döm om min förvåning när telefonen "luggit till sig" i väskan under dagen och det helt plötsligt fungerar det med 3G, märkligt, mycket märkligt! Men tycker samtidigt att min mottagning har blivit betydligt sämre sedan innan power-knappfailet...

Last edited: May 2, 2011