Varför kan man inte se rörelserna i animerade bilder?

Diskussion i 'Teman och grafik' startad av michaelk82, 16 feb 2012.

1. michaelk82

michaelk82 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Varför kan man inte se rörelserna i ett animerad bild som man kunde med en gammal mobil? ja är lite besviken på android eftersom t ex en gammal sonyericsson w660 kan vissa animerade bilder. För en android ser man ingen rörelse.
    Varför är de så???

2. Megadroid

Megadroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Menar du i galleriet, eller vill du ha den som wallpaper? Den borde väl visas som en video tycker man, men min hjärna innefattar inte dessa avancerade kunskaper för att vara kapabel till att resonera och diskutera kring detta underliga problem ;)

//MD

Last edited: 17 feb 2012
  3. [SIC]

[SIC] Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Storbolagen anser väl att .gif är förlegat, precis som xp klarade av det gör varken vista, 7 eller 8 det.
    Dä ä bah o gilla läget :)

Sleepwalk gillar detta.
  4. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Att välja en GIF-animation på en ny smartphone är lika smart som att titta på gamla VHS-band på en splitter ny 55" TV ;)

Det finns nyare sätt att titta på rörliga bilder. Filmer. Live wallpapers om du vill ha det som bakgrund.

Enda stället jag ser GIF-animationer nu för tiden är på mer eller mindre suspekta bildsidor...

5. Billnerd

Billnerd Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag håller med

Jag håller med Michaelk82.

Det är ju roligare om man kan skicka med nån rörlig bild när man skickar ett MMS till exempel.
    Dessutom får man ju MMS av andra ibland där dom har skickat med en animerad gif-bild, men då kan man ju inte se vad som händer på bilden.
    Först får man spara bilden i mobilen och sen föra över den till datorn och så får man titta på bilden i datorn.

Och visst sjutton kan man väl skicka med animerade gif-bilder i ett mail i windows 7 och windows vista?
    Eller har jag fel?...
    Har för mig att jag gjort detta i windows 7 flera gånger.

Mvh Billnerd

6. Bromswell

Bromswell Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om man nu måste se den går det att med tex solid explorer öppna bilden med webläsaren och få den att röra sig.

7. Snusdus

Snusdus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    259

MINA ENHETER

Jag kan se gif bilder i galleriet, rörande. Dock förstår jag inte varför man skulle vilja ha det som bakgrund.