Varför köpa en HTC Magic (Android)

Discussion in 'Magic' started by greyhound, Jun 15, 2009.

1. greyhound

greyhound Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej

Jag är fundersam på att köpa en HTC Magic, men innan jag gör det vill jag veta varför ska jag köpa en HTC Magic.

- Kommer inte detta också bara bli en leksak jag blir less på?
    - Håller den i 3-4 år innan jag behöver byta?
    - Vad använder ni eran HTC Magic till förutom ringa och skicka SMS?
    - Är den värd 5400 SEK?
    - Just nu känns det lite struligt med Android Market just nu och det är ju en viktig sak, kommer det ordna sig så det blir lika lätt att köpa och installera applikationer som Iphone?
    - Fler frågor väntar :)

2. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

- Kommer inte detta också bara bli en leksak jag blir less på?
    Beror på din personlighet, jag blir aldrig less på någon pryl.
    - Håller den i 3-4 år innan jag behöver byta?
    man vet aldrig!
    - Vad använder ni eran HTC Magic till förutom ringa och skicka SMS?
    Det är den grundläggande ideen med att köpa en magic att använda den till allt annat !
    - Är den värd 5400 SEK?
    i jämför med andra Ja
    - Just nu känns det lite struligt med Android Market just nu och det är ju en viktig sak, kommer det ordna sig så det blir lika lätt att köpa och installera applikationer som Iphone?
    känner inget problem utöver att betalningen funkar inte i vårt land, men det kommer att lösa sig, i Android market finns det mycket FRIHET , så nej , den blir aldrig som appstore.

- Fler frågor väntar :)
    Varför ? Ju den är inte från Apple, Opensource styrs lite av de som lägger pengar på det e.g Google , men när grunden är fri man kan göra vad man vill med den , bara man har den viltiga saken : KUNSKAP...

3. greyhound

greyhound Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag ska sova på saken, jag är grymt sugen men är mest rädd att jag blir less på den typ :)

4. pebe292

pebe292 Adult Droid Medlem

Operatör:
    Vimla, Hallon
    Telefon:
    Poco X6 Pro 512

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Hallon
    Telefon:
    Poco X6 Pro 512
    Ringa? ja, det händer. Sms? Vad är det för något?? Det finns ju email.
    Klart man blir less, det blir man alltid. Jag tror att det kommer ta lite längre tid med den här.
    Struligt med market? Nej, det finns ju hur mycket gratis som helst att ta hem.
    Jag funderade också i flera dagar, fast jag är en pryltok. Ångrar mig inte.

5. SwedBear

SwedBear Teen Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge
    Telefon 2:
    Samsung S6 Edge
    Telefon 3:
    iPhone 6s
    Platta:
    Nexus 9
    Platta 2:
    Nvidia Shield Tablet
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV. Samsung Gear S2 Sport.
    Jag är iPhone-ägare som har väntat på HTC Magic och nu skaffat än. överlag är jag mkt positiv. Gillar gränssnittet mkt bättre. Med rätt rom är den snabb (även om spel inte känns lika snabba).

Android Marketplace är dock skräp. Usel sökmotor. Usel kategorisering. Usel möjlighet för utvecklare att tagga sina appar. Jag saknar en bra oficiell sida för alla aps (jag vet att det finns http://www.cyrket.com/ men den är inte mkt bättre för att söka etc.). Som tur var är allt detta enkelt för Google att fixa. på plussidan så är det enkelt att installera/köpa (om man låser upp marketplace), nästan för enkelt och jag vet att min Magic kommer bli fylld med program/spel lika fort som min iPhone.

Jag har gett mig själv 2 veckor med min Magic innan jag bestämmer mig vilket telefon som stannar (vill uppgradera till OS3 på iPhone också) men redan nu efter ett par dagar lutar allt mot HTC Magic.

6. Congo

Congo Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Intressant! Vad upplever du som bättre med android? (Hoppas vid gud att du inte svarar "man kan roota den och flasha och mecka med den ... ja ni vet det spåret, för jag vill ha en lur som löser mina problem oftare än jag löser telefonens)

7. mmanson

mmanson Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Bara iden att man kan byta batteriet själv och inte lämna det på verkstad och betala 1000:- för det är värt i min värld att undvika iPhone för att inte nämna tio saker till.

8. Congo

Congo Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Ös på med lite andra saker än batteribyte för all del.
    Såhär ser jag på saken just nu.
    Har en macbook (gillar mac som fan). Har rubbet uppe i google-molnet, ni vet. Börjar tycka apple är töntar som tar betalt för mobileme för en tjänst som google gör asmkt bättre gratis och vill därför hellre ha en androidlur. Byte av batteri hoppas jag aldrig behöva göra på en mobiltelefon, de byts ju av olika anledningar lite då och då ändå.

9. mannyb

mannyb Androidpamp Staff Member

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Då du köper en lur som inte är operatörslåst så har du alltid möjligheten att sälja telefonen vidare om du inte skulle vara nöjd med den. Visst, du gör en mindre ekonomisk förlust, men - sådant är livet - man kan inte både äta kakan och ha den kvar samtidigt.

Om du köper en tysklandsimport så kan du iofs nästan göra vinst på eländet, om du inte skulle vara nöjd med den. Senast igår såg jag på ebay.de en ny Vodafone Magic för under 3700 kr inkl frakt till Sverige, med 8GB minneskort (istället för 2GB som de svenska), hos en pålitlig säljare (100% goda omdömen och över 50 auktioner gjorda). Det var dessutom ett "Slå till nu"-pris, så man behöver inte krångla med att lägga bud.

10. Hixx

Hixx Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Fördelen jag ser är att detta är en plattform som är öppen, och därför så kommer communityn att utveckla program till den. sen ser jag inte HTC'n som en telefon, utan lite mer som en ersättare till telefon+pda och det slösurf man förr fick gå å sätta sig vid datorn för att göra. Den klarar ju det mesta! Men jag tror i likhet med tex ubunutcommunityn, att det kommer om ett tag att spruta ut kompetenta applikationer. Speciellt om Android letar sig in i mediaspelare och netbooks.

Senast igår hittade jag en asfrän app till telefonen som är mycket värdefull för mej som driver en site med 100talet registerade användare. Den ger dej kontrollpanelsaccess i telefonen direkt till sajten för att göra de saker administratörer gör. http://drupal.org/project/android Mej veterligen en av de första gångerna Drupalcommunityn utvecklar en mjukvara för en annan plattform.

En annan app som är sjukt grym är locale som låter dej skapa villkor och händelser för i princip allting: http://www.twofortyfouram.com/

Jag som kört linux ett bra tag, känner igen den här "stilen". En plattform som är öppen ger automatiskt att folk buntar ihop sig och utvecklar smarta program. Nu kanske inte Android är en fullvärdig konkurrent till det mer polerade Applealternativet, men jag ska vara med på resan från början då Androidladdade telefoner kör om konkurrensen. Det tror jag det kommer göra.

11. ZilverZurfarn

ZilverZurfarn Adult Droid Medlem

Telefon:
    Redmi Note 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 9 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad T1
    För ca ett år sedan skaffade jag en Asus eee som komplement till min stationära burk. Rätt snabbt blev eee'n min primära dator som nästan alltid var med mig. Den stationära samlade damm.
    Sedan jag skaffade Android-luren (Dream) har nästan eee'n gått samma väg som den stationära - jag startar den max någon gång varannan dag. För epost, chatt och surfning räcker Dream väl, och den är alltid på och med. Det jag använder den minst till är SMS och att ringa med! :)
    Tycker inte att Market är så struligt - saknar dock ett officiellt webinterface om/när man vill kolla apps via datorn, och då fylligare info om applikationerna, med screenshots och allt.

/Mats

Last edited: Jun 16, 2009