Varför ser Android olika ut?

Discussion in 'Allmänt' started by Peer2peer, Dec 22, 2010.

1. Peer2peer

Peer2peer Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

2. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

MINA ENHETER

För att få allt precis som på den vänstra bilden får du helt enkelt flasha in den ROMen eller det temat. Nu är det android AOSP (android open source project) som den kör då det är Nexus One.

Anledningen till att de ser olika ut är att de olika tillverkarna lägger på sina egna skal (som htc sense med desire) som då enkelt ändrar layouten.
    Ikoner och sådant går enkelt att ändra med en annan launcher och då kan man exempelvis få väldigt likt som på den vänstra bilden. Så länge du får tag på bilderna för ikonerna.
    Ikonerna kan även komma från andra applikationer. SMS-applikationen som är standard i Desire är ex HTCs egna och den gröna är inte det.

Peer2peer likes this.
  3. Peer2peer

Peer2peer Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

hmm okej, vad heter det temat då? för temat är väl enklast att fixa med ADW?

4. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

MINA ENHETER

Temat vet jag ej. Det må finnas ett tema för det. Jag har inte så bra koll på tema. Jag kör launcherPro själv. Inte hittat de ikonerna dock. Men bakgrunden finns i alla fall. Vet tyvärr inte var ikonerna går att hitta. Jag använder shiny boxes som finns https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=20160 där. Där finns en variant av den gröna ikonen.

5. Departementet

Departementet Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Sök på AOSP ADW Theme på market så hittar du det :)

6. windmark

windmark Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Temat är helt enkelt Vanilla Android (android utan några skal) och de kan i alla fall jag komma åt min tattoo trots att det egentligen ligger htc's variant sense.
    Är det bara så att du vill ändra hur ikonerna ser ut kan appen Better Cut göra det :)