Varför ska man köpa en telefon med android?

Diskussion i 'Allmänt' startad av tiborric, 21 mar 2010.

1. tiborric

tiborric Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har funderat och våndats mellan Htc Desire och Xperia X10....Allt lutade åt Desire när jag kom på att batteritiden är hopplös så jag började jämföra Desire med Nokia X6 (den utan musik)...Då blev jag verkligen ännu mer osäker...

Om jag köper (kom ihåg att jag är en normal användare - dvs icke nörd....:-) kommer jag att använda min Desire fullt ut? Jag tittar in på facebook någon gång och har ingen större kontakt med Googles tjänster...MEN jag gillar att surfa hemma på vår trådlösa nätverk för jag slipper ju starta datorn...

Åt andra sidan är jag också rädd om jag nu köper en Desire och Nokia kommer ut en bra "allrounder" före sommaren med sin Symbian ^3 då kanske jag kommer att göra ett dåligt val...MEN jag tänkte, att det vore kul att lära sig något nytt...Så jag gick till android market för att kolla om jag kan redigera office dokument med en android utan att betala för mycket - det visade sig att det är ganska få appar som är verkligen gratis....

Ska jag verkligen satsa på en Desire och glömma tankarna på en bättre Nokia till sommaren eller är det värt att vänta till sommaren...?

En tysk sida http://www.chip.de har testat nexus One och den har hamnat ganska när på deras sida...
    http://www.chip.de/artikel/Google-Nexus-One-US-Version-Test_40603552.html
    batteriet varade bara i 3 timmar och 22 minuter...

Android telefoner verkar också kunna mycket MEN den viktigaste funktionen dvs själva telefontjänsten/pratet verkar vara kass på dem...

Råd mig att välja rätt!
    Tibor

2. Thiesen

Thiesen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Visst är det alldeles underbart med beslutsångest... :-) *ironi och sarkasmen flödar när Thiesen skriver*

3. tiborric

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

ironin

Jag skriver här för jag vill höra av dagens användare av android vad dom tycker...Är telefonerna användbara för prat tex eller bara för att pila på dem och surfa?

4. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Varför skulle det inte gå att prata i dem? Och det är nog svårt att få ner batteriet till 3,5h även om man anstränger sig. ;)

Last edited: 21 mar 2010
  5. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

Finns helt enkelt ingen smartphone med den hårdvaran som har bra batteritid.
    vi pratar ju cpu'r på 1 ghz, touchscreen, gps, konstant uppkopplad mot nätet. summa sumarum är att det tar på batteriet.

6. tiborric

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

när man läser dem olika reviews så klagar dem flesta på dåligt ljud i android telefoner...är detta sant?

7. mightyman

mightyman Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tycker ljudet är bättre i min Hero än det va i min W995 som jag hade innan.

8. mrsavage

mrsavage Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Tycker oxå att ljudet är mycket bättre i min hero, än i mina tidigare nokia, iphone och sonyericsson.
    Super nöjd.
    Att batteriet bara skulle räcka i 3,5h tror jag inte på, använder min mycket dagligen både till att ringa, surfa och chatta, och har inga problem att få det att räcka i minst 24h.

9. spaceuser

spaceuser Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag klagar inte heller på ljudet, för det är minst lika bra som på min förra, SE W890i.
    Batteriet räcker hyfsat länge, men för att vara säker, så laddar jag varje kväll. Minns att min första Ericsson, en 337:a för 15 år sedan också behövde laddas minst en gång per dag, så det var inte direkt bättre förr heller ;)

Last edited: 21 mar 2010
  10. Tisu

Tisu Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Hade bättre ljud förut med SE, men det är mest marginellt. Samt att just Acer verkar fått dålig kritik för just högtalaren.

Använder jag bara min telefon till samtal och sms räcker batteriet i två dagar. Om jag surfar, spelar och stylar räcker batteriet ca 0,5 - 1 dag. Vill jag kan jag säkerligen dra ur det på en 4-5h.

Vill du bara ha en telefon för att prata med och skicka meddelande finns det säkert bättre alternativ än något med touch screen (inte bara android). Men om du väl skaffar en Androidtelefon kommer du märka att du inte skulle klara dig med en vanlig telefon ;) Så det är upp till dig om du vill fastna i träsket :P

11. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Har aldrig hört att det skall vara kasst ljud när man pratar i en Android. Har ju ingenting över huvud taget att göra med mjukvara. Inte på det sättet ivf.

Det är en rolig telefon som alla kan ha roligt med. Man behöver inte vara expert på något för att förstå och uppskatta en Android.

Men skillnaden mot t.ex. iPhone är att OM du vill gå in på djupet och modda runt lite så går det. Du kan helt enkelt få DIN telefon som DU vill.

12. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Finns ingen som helst anledning att Androidlurar skulle ha sämre ljud, beror nog mest på märke/modell. Hero har riktigt bra ljud vilket jag med hörselnedsättning uppskattar.

13. Thiesen

Thiesen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Förr i tiden använde man ju telefoner för att kunna prata med varandra över stora avstånd... idag används dom för att kunna sufa och spela med... utvecklingen förändras... men det går givetvis att fortfarande ringa med dom... men att använda en smart telefon enbart för det syftet är bortkastad teknologi...

14. Equinoxe

Equinoxe Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

En grej som jag tycker Android lyckats med är att google-kalendern, kontaktboken och gmailen fungerar klockrent utan en massa extra sync-program eller trixande. Fast då måste man vara en hängiven användare av gmail. Man uppskattar detta när man uppgraderat firmwaren ett par gånger och allt är up-to-date efter någon minut.
    Något som jag inte gillar, fast det är inte Androids fel, är att företag bara fokuserar sina appar till iphone. Det är ju helt fantastiskt att det finns hängivna programmerare som vill göra Android-appar som t.ex SL och Västtrafik inte betalar en krona för men är precis lika bra som iphone-apparna.

15. roxer2b

roxer2b Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Angående ljudet märker jag ingen skillnad på min SE tele från jobb och min acer. Iofs använder jag aldrig högtalartelefon, men ingen större skillnad där heller.
    Sedan har väl tex nexus one tom extra mic för brusreducering och sånt? Har för mig att den fått beröm för samtalskvaliten.

16. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Jag kan bara tala för egen del, men jag har aldrig fått klagomål på att jag skulle höras dålig med vare sig Magicen eller Nexusen. I den senare filtrerades faktiskt kyrkklockor bort helt när jag gick förbi dem en gång! Motparten hörde bara mitt tal medan jag hoppade högt vid första klangen ;)

När det gäller volym kanske min Nokia E51 vinner men i så fall marginellt.

17. jonaz

jonaz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Min nexus one har bättre ljud än alla andra telefoner jag ägt! både mitt ljud och ljudet hos den jag pratar med.

Min förra telefon var en iphone 3g o innan dess diverse SE och nokia telefoner.