varför startar ej min ace??

Discussion in 'Galaxy Ace' started by grayzz93, Dec 9, 2011.

1. grayzz93

grayzz93 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

hej jag har köpt en samsung galaxy ace och har haft den ett liiitet tag, den är inte rootad och helt plöstligt råkade min lille bror trycka på en knapp så att all data i mobolen försvan, förut när jag starta den kom jag fram till när det blinkar samsung och nu kommer jag bara till samsung galaxy ace den första texten när jag startar den och den hittar inga filer över huvud taget o_O

jag behöver seriöst hjälp och tips om hur jag ska göra för jag förstår ingenting om vad som hänt... :ehm:

2. IvanBoring

IvanBoring Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Exakt vad som hänt vet jag inte men något har gått åt helvete, det är uppenbart. Det finns ju möjligheter att flasha in en ny image via Odin så att luren går i gång igen men det beror ju på hur "händig" du är? ;)

Kanske det bästa är att lämna in den och dra en historia om att du skulle uppdatera via Kies och när du var klar så hände detta. Brukar inte vara några problem.

3. grayzz93

grayzz93 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

odins?? kan man typ inte försöka hitta någon bakup till ace och leta efter ngn som kan skicka till min mejl? för när jag försöker hitta min bakup men mobilen vill inte hitta den...

4. IvanBoring

IvanBoring Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Odin är ett tredjepartsprogram som man kan använda för att installera firmware på Samsungmobiler. Eftersom telefonen inte bootar upp så är något galet och Kies känner inte av den. Då måste man tanka ner en ny firmware som man sedan installerar med hjälp av Odin via download-mode. Att maila en backup är ingen idé eftersom den är på tok för stor och inte går att få in ändå.

Min rekommendation är fortfarande att du tar den till stället där du köpte den och lämnar in den för reparation.

Om du däremot känner dej mogen så kan du gå in på sammobile och tanka ner orginal firmware, guider och Odin för att kunna installera din telefon igen. Det kräver dock en del läsande och inlärning men är man bara noggrann så brukar det gå bra.