Varför suger ljudet Hästa-K när man spelar in video?

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av Junoctal, 22 jul 2010.

1. Junoctal

Junoctal Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tänkte använda min N1 som en youtubekamera, dvs spela in lite sköna klipp och lägga upp. Videokvallen är ju mer än vad som behövs egentligen. Bara att koppla in en mic så man får lite bra närupptagning så har man ju värsta redskapet... icke. Det verkar som om google använder den sämsta bitraten som chipet och codecen erbjuder... låter som en billig leksak när man spelar in.. varför?? Struntar man helt i ljudet när man spelar in video? Är det OK att det inte ens går att höra vad personen i videon säger?

Har varit sjukt nöjd med N1:an så långt, men när man inte levererar en lösning som är ordentligt genomtänkt så börjar man ju snegla lite på fruktalternativen (nejdå, ingen fara).

Ok, man kan flasha, dra in 720p hacken (fast måste då ner på Android 2.1) och hålla på så kanske ljudet blir bättre (någon som vet?)

Någon som vet något sätt att komma runt detta? Vore oändligt glad om jag slapp köpa en till videokamera bara för att google inte släppt på ordentlig ljudkvalité.

2. Barilla

Barilla Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Är du från Skåne? Då hjälper ingen mic i världen, det kommer alltid att låta skit och ingen kommer att förstå ett ord.

3. Junoctal

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ne "Barilla", du själv däremot verkar bortom all räddning.

Hursomhelst, här är fler som diskuterar ämnet på googles forum:

http://www.google.com/support/forum/p/android/thread?tid=5f7b0b7d99eff931&hl=en

Vore intressant att få lite feedback på detta ämne även här. Ni som har lite koll på ljud hör att samplingsfrekvensen och bit-raten är satt på lägsta som går.

Last edited: 22 jul 2010
  4. pr0xy

pr0xy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det där var väl onödigt.

5. Snapphane

Snapphane Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    277
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22
    Övrigt:
    TicWatch E
    Har hört att rätt många telefoner dras med kass mic. Plugga in hands-free och kör med den micen istället, för den verkar vara bättre :D

6. Junoctal

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det har inget med det att göra, har dessutom testat med handsfreen. Problemet är att Google använder den sämsta typen av codec när den kör video capture. Se tråden i google forumet ovan. N1:an stödjer ypperlig ljudkvalitet vid inspelning, men av någon outgrundlig anledning ska tydligen ljudet suga. Gör ju telefonen oanvändbar som arbetsredskap om man vill göra videreportage a la phonedog, sweclockers etc.

7. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Det räcker med dessa påhopp från dig nu. Ge dig, eller lämna forumet. Sista chansen.