Fråga: Varför "tappar" telefonen mobildata/uppkoppling?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Bettanboop, 11 maj 2013.

1. Bettanboop

Bettanboop Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Jag har märkt dom senaste dagarna att telefonen tappar uppkopplingen emellanåt. Ganska irriterande då man exempelvis snabbt vill kolla något... I början startade jag om telefonen men nu har jag märkt att det räcker med att trycka av och sedan på mobildata i inställningarna...
    men är det någon som vet vad felet är? kanske är det 3 som jag har abonnemanget hos som jag ska göra en felanmälan till? :confused::confused:

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

2. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

När började problemen uppstå? Var det i samband med någon installation av något? Var förekommer det, i någon särskild plats eller överallt? Har du testat fabriksåterställa? Har du testat med ett annat simkort?

3. Bettanboop

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

För några dagar sedan...
    Jag tror inte Jag har laddat ner någon konstig app, om inte "quizkampen" skulle göra något konstigt.
    Och Nej jag har inte testat något av det du skrev, skall göra detta och återkomma :)

4. Bettanboop

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Och det sker överallt och ingenstans faktiskt... :eek:

5. Dingo

Dingo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag hade det problemet för ett tag sen. Strulade i någon vecka men har nu funkat utan problem i 3-4 dar. Jag ringer med 3.

Bettanboop gillar detta.
  6. Papazian

Papazian Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Jag har ett liknande problem. Använder telefonen mest på WiFi, och när jag sen går ut så kan jag inte ladda någon data via 3G-nätet. Startar jag om telefonen så fungerar det igen.
    Ansluter jag till WiFi igen fungerar det igen. Konstigt nog så lyser 3G symbolen som vanligt, men inget händer.

Någon som har samma problem?

7. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Det kan hända mig då och då, men då byter jag bara mellan gsm och wcdma och så funkar det igen. Ibland kan det haka upp sig, har varit så med alla mina smartphones.

Sent with HOX via TT2

8. Papazian

Papazian Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Ok, det kan jag tyvärr inte då jag har 3. Hur lång tid kan det "haka upp sig" för dig. Har väntat i säkert 5 minuter och det händer fortfarande ingenting om jag inte startar om telefonen. Någon gång har det fungerat att sätta på och stänga av flygplansläge, men när det inte fungerade ett par gånger i rad slutade jag testa det.

9. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Om det hakar upp sig för mig så går det inte igång förrän jag byter nätverksläge. Men så fort jag byter kickar det igång igen. Värt att nämna är att det händer ytterst sällan, oftast när jag går från att ha väldigt dålig täckning till att ha bra täckning samtidigt som jag försöker göra nåt, typ kolla mejl eller facebook.

10. Bettanboop

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Jag har också 3 och har numera heller inga problem (peppar peppar) så det känns som att det var problem hos 3 den veckan som den strulade sig..:D

11. ewa61

ewa61 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia XZ1 ,hTc 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia XZ1 ,hTc 10
    Jag har Telia o det hakar upp sig varje dag :(, måste stänga av o på wifi o då hoppar det igång! Har haft min Hox på verkstad för samma problem, men börjat att strula igen, ska det behöva vara så här??