Fråga: Varför tror telefonen att den är polsk?!

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av beejizzle, 30 aug 2011.

1. beejizzle

beejizzle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Vi var iväg på webbhallen i stockholm i dagarna och köpte en galaxy s2 och när vi kom hem visade det sig att telefonen var inställd på Polska som språk, ändrade till Svenska men telefonen tror fortfarande att den är polsk, dels så går det inte alls att få fram å ä ö på tangentborden och inte heller svensk T9 samt så var browsern inställd på Google

Hur kommer det här sig? Har butiken fått en felaktiv leverans som skulle till ett annat land?

Är det de här som händer när man har en ROM med MultiCSC och fel land är inställt? I sådana fall, är det någon som vet om jag kan slå in följande kod och ändra till "EUR" för att få Svenska som "standard"-land:

*#272*Device IMEI#

2. IvanBoring

IvanBoring Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    146

MINA ENHETER

Förmodligen är det så att Webbhallen importerar lurar från Polen. Inte ovanligt och har själv fått en importerad lur när jag köpte en Sensation till min "svärson". Bl.a. Netonnet och Mobillagret håller också på med import så det är inget ovanligt.

Själv tycker jag det är riktigt uselt att man inte informerar om detta eftersom det kan bli problem vid uppdateringar bl.a. Jag tycker du ska gå tillbaka till Webbhallen och be dom rätta till problemet.

Har du inte möjlighet att ta dej dit så kan du prova att installera More Locale och se om det hjälper annars kan du flasha en ny skandinavisk firmware som du kan hämta på samfirmware.com eller på denna länk (firmware XWKF3).

3. beejizzle

beejizzle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Tack!

Jag tror dock den som ligger i är en multi som ligger i så jag kanske kan ställa in NEE istället för POL eller va det nu är, ska testa det..