Diskussion: Varför valde ni en Edge-modell?

Diskussion i 'Galaxy S6 Edge+ - Allmänt' startad av Martin1981, 7 sept 2015.

1. Martin1981

Martin1981 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Frågan är kanske lite dum egentligen men vad fick valet att falla på en Edge+ istället för en annan telefon med liknande displaystorlek? Är det för att böjda kanter på displayen är en cool grej (det tycker jag). Har man nytta av Edge-funktionerna eller är det bara kul i ett par dagar?

Jag står själv i valet och kvalet om jag ska byta till en Edge+ från min S6 Flat. Jag valde mellan S6 Flat och S6 Edge men valde bort Edge-versionen för jag tyckte det blev pilligt med den lilla skärmen och att när man skrev på tangentbordet så var de yttre knapparna precis där kurvningen börjar. Likaså störde jag mig på att man såg reflektioner av exempelvis lampor längs själva kurvningen. Hur är det då med Edge+? Känns något av detta igen på denna modellen? Har sett någon recension som nämnde just att speglingen från ljuskällor finns kvar men att det inte alls är lika "störande" som på lilla vanliga Edge.

Jag hade en gång i tiden en Note 3, bytte till en HTC One M8 för jag ville ha en mindre telefon. Bytte sedan till en Note 4 för jag saknade pennan (som jag egentligen inte hade någon nytta av för jag skrev så fult) och nu har jag en S6 Flat för jag ville ha en mindre telefon igen. Suget finns där när jag ser Edge+ och Note 5, det är väl kanske givet att det är läge att byta till en större igen - statistiskt sett för mig iaf.

Last edited: 7 sept 2015
  2. SGSi9000

SGSi9000 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Original
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S6 Edge +
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    Ipad
    Har haft Note 2 och Note 4. Vill ha så stor skärm och fastnade totalt för utseende på Edge telefonen när sonen fick hem sin. Dock var jag van vid större skärmar så när jag fick se att det skulle komma en Edge+ så var det bestämt Är väldigt förtjust i LP och tycker att S6 Edge modeller har höjt ribban ytterligare ett steg jämfört med Note 4. Har inte märkt av några reflexer alls men har o andra sidan inte haft den så länge och vistats speciellt mycket ute.

3. zosma

zosma Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold4

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold4
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S20 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Note 8
    Platta:
    Samsung Galaxy tab S 10.5
    Platta 2:
    Samsung Galaxy tab 10.1
    Jag har haft (har bägge fortfarande, säljer aldrig mina gamla telefoner) note 1 och note 3, så skulle egentligen köpa note 5, men eftersom det kommer inte till Sverige, så fick det bli edge +, vanlig s6 eller s6 edge var aldrig alternativ, eftersom jag ville ha större skärm.
    Har inte heller haft min så länge, men har ett par kontakter i kantskärmen, och nattklockan tycker jag är bra också, jag vaknar så många gånger under natten, så jag vill veta vad klockan är.

4. Twicefire

Twicefire Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    76
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max
    Valde pga utsende och curved är extremt snyggt. Aldrig gillat Samsung tidigare men edge + är riktigt sjukt grym, Kvalite känslan och flytet , snabb och stor skärm då jag föredrar 5,5+ skärmar.

5. Martin1981

Martin1981 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Men hur är det att exempelvis se på videos i fullskärm liggande, säg på Youtube, hamnar inte play/pausknapp och tidslinjen på ena "edgen"?

6. Twicefire

Twicefire Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    76
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max
    Mjo kanske kör dock inte så mycket video , youtube klipp har ju paus vart somhelst på skärmen så.