Varför vill inte mobilen dela 3G med mig ordentligt längre?

Diskussion i 'Desire HD' startad av fratey, 4 sept 2011.

1. fratey

fratey Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Jag har en Desire HD som jag haft sedan förra julen. Många saker med den blir jag förbannad på, som när den börjar lagga utan anledning och batteritiden som kan ligga på 5-6 timmar vissa dagar, men samtidigt älskar jag att ha ett riktigt notifikationssystem och fantastiskt ljud bla bla blá.

Jag har varit en flitig användare av att dela 3G via WiFi Hotspot och USB Tethering. Detta har fungerat bra ända tills förra månaden, då den började strula. Den delar på flitigt nu och jag skriver detta inlägg på min MBA via mobilens lina, men...

Problemet är att nätet ibland stendör, fast jag blir inte disconnected från WiFi-nätverket. För att få den att fungera igen, måste jag helt sonika låsa upp mobilen igen – då flashar det förbi ”1 ansluten användare” som att jag just hade aktiverat det.

Detta hade varit lugnt om det hände en gång i veckan, men det brukar hända varje halvtimme vilket är fruktansvärt frustrerande om jag skriver längre inlägg, lyssnar på musik via Spotify, eller försöker jobba.

Jag har märkt av att jag har samma problem när jag kör USB Tethering, men då räcker det inte att jag låser upp mobilen utan jag måste avaktivera och sedan aktivera tetheringen igen.

Vad kan problemet vara? Usch, jag blir riktigt frustrerad.

Tack på förhand!