Fråga: Variernade benchmark poäng

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Loka04, 12 juli 2012.

1. Loka04

Loka04 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu hade jag sån "tur" att min s2:a dog förra veckan så jag fick köpa en S3:a i måndags :)

Har suttit och lekt lite med den och testat köra lite olika benchmarks. Vad jag har märkt när jag kör Antutu är att poängen kan variera rätt mycket. Även om jag kör omstart på mobilen och väntar ungefär lika länge innan jag startar testet för att mobilen ska få ladda in allt den ska (Väntar ca 3min). Ibland kan jag få runt 9000 poäng och ibland ligger jag på drygt 12100 poäng och det är främst cpu poängen som det skiljer sig mest i (mellan 5500-7200). Vad kan detta bero på?

2. afrodroid

afrodroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

jag har också fått lite varierande resultat när jag kört lite benchmarks på min cpu, första gångerna fick jag ca 80-100 ms över vad jag fick efter jag kört benchen ett par ggr på raken, kan kanske tänkas bero på att tempen i cpu´n steg till mer optimala temperaturer efter man kört benchen några ggr.

3. dunderbusen

dunderbusen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Halebop 4G+
    Telefon:
    Mi9 128GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop 4G+
    Telefon:
    Mi9 128GB
    11972 fick ja på första försöket med en massa program igång.

4. Loka04

Loka04 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag vet inte var det var med min mobil men efter att uppdaterat mobilen med den nya uppdateringen när jag gick upp idag så får jag över 12000 poäng varje gång jag kör utan omstarter. så det löste sig själv :)