Varm mobil vid användning av 3g nät?

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av Munib, 3 apr 2011.

1. Munib

Munib Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Tjena!

Har märkt att mobilen blir varm vid laddning vilket jag läst är normalt.
    Men mobil blir ju sjukt varm vid användning av 3g typ om man spelar spel eller kollar youtube.

Har en htc hd som konstant ligger på 25 grader oavsett användning. Medans den vanliga desiren ligger på 40 grader ungefär.

Vanligt eller ska jag skicka den på reparation?

2. arvesen

arvesen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    157
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Min desire ligger på 35-37 grader vid tung belastning, och 27-30 grader vid låg belastning! Om din konstant ligger på 40 grader så låter det inte normalt!

3. Munib

Munib Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

nej den ligger på 40 grader när den varit kopplad till 3g nätet genom spel eller surf efter typ 10 min

4. Yoshien

Yoshien Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

När jag laddar min telefon i bilen och samtidigt lyssnar på IT-Radio så blir min lite
    varm. Men jag kan tycka det är normalt ändå. Telefonen är ju endå en dator som
    jobbar.. Bara höra på min dator när jag spelar vad den går upp i varv m.m, men
    den har ju bättre kylsystem än en telefon. Så där av kan den bli lite varm kanske?

Ring och prata med HTC och fråga vad som är normalt.. Tror det är tele till tele
    också. Alla är unika =o)

5. Munib

Munib Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

hur har jag postat i fel forum del när det är htc desire jag pratar om? läste du ens inlägget?

6. Munib

Munib Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

jooo ska kolla med htc verkar faktiskt vara fabriksfel för det känns verkligen som det bränner vid surf.

7. inact_0030

inact_0030 Guest

Om du vill undvika feltolkningar skall du skriva in att du har en HTC Desire OCKSÅ.
    Som det nu står har du en Desire HD i dina egenskaper till vänster om ditt inlägg. Rätta till detta så slipper du onödiga problem.

Min Desire blir bara ljummen vid surf eller filhämtning, oavsett tid eller hastighet upp till min maximala HSDPA, runt 8 mbit/s. Vid samtal blir den däremot något varmare, dock är detta inget problem för mig då den aldrig har låst sig p g a detta.
    Låter som om du kan ha hårdvaruproblem, i alla fall om luren har låst sig p g a värme nån gång. Annars kan man börja med att avinstallera program för att kolla att det inte är nån trasslande app som stressar cpu:n om du inte har gjort detta.

Last edited by a moderator: 3 apr 2011
  8. Slajk

Slajk Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133

MINA ENHETER

Ursäkta, läste inte klokt. ;)

9. babel

babel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Startar din mobil om sig efter en tids användning. Min gör det när den blir riktigt varm. Läste någonstans att det är ett känt fel och det är bara att lämna in den för byte av kretskort.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

10. Thiesen

Thiesen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Som med alla trancievrar så blir även en mobiltelefon varm då dessa innehåller en tranciever...

Kör jag långa pass med min handjagare (amatörradio) så blir den redigt varm oxo efter ett tag...