Varning för hackning av Gmail-konto!

Discussion in 'Off Topic' started by Goodbody, May 27, 2010.

1. Goodbody

Goodbody Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

tänkte varna alla här om att en hacker i kina hackade mitt google konto igår
    som tur var har han bara spamat folk i min gmail...
    gmail sa att något var mysko och att jag skulle klicka på länken för mer info då fick jag detta
    som ni ser bad dom mig byta lösen så jag gjorde det men ändå
    att hacka mitt gmail konto inäbär ju att dom kommer åt gmail, gtalk, documents, youtube, buzz, wave och min mobil

EDIT: tog bort bilden då den visade ditt ip. redigera bilden så ditt ip inte syns för din egen skull /goa200 Tack Goa200 ja suddade inte ut den andra tänkte att det behövs nog inte

Last edited: May 27, 2010
  2. Dee_Jay

Dee_Jay Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag fick upp en liknande varning nyligen, att någon loggat in på mitt konto från Kina. Bytte lösen direkt! Hade världens simplaste lösen innan men nu jävlar har dom nåt att bita i! ;)

3. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

jag skulle editera bort din ip-adress om jag vore dig.
    När det gäller "hackningen" så undrar jag hur han lyckats få åtkomst till din mail

Last edited: May 27, 2010
  4. Cire

Cire Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Din ip syns i bilden ;p

Iaf, kan ju inte lita på 100% att de är ifrån kina kan lika bra vara en vpn.

5. Goodbody

MINA ENHETER

tack ska fixa bort min ip sen lägga up bilden igen

6. Irregular Programming

Irregular Programming Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är ju knappast så att det gör något..?

7. Cire

Cire Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Bra bump först och främst. För det andra så kan det spela roll, jag skulle inte vilja att min IP syns. Men om du vill det så är det din vilja, men att jag tipsar han är det inget fel med?

8. henca

henca Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Om jag hade skäl att tro att det fanns illasinnade hackers där ute som ville just mig illa och skulle anstränga sig extra för att nå just mig skulle även jag vara försiktig med att avslöja min ip-adress.

Nu tror jag dock inte att någon är mera ute efter mig än någon annan. Jag törs därför med gott samvete skriva att min fasta ip-adress är 87.227.90.133. Jag litar på att min brandvägg är tillräckligt säker för att mitt nätverk skall hålla för att kopplas upp mot internet. Om jag inte litade på min brandvägg och mitt övriga säkerhetstänkande vet jag att ett försök från min sida att hemlighålla min IP-adress inte på något vis skulle skydda mig mot illvilliga hackers vars virus-infekterade botnet automatiskt scannar av alla ip-adresser de kan räkna upp.

m v h Henrik

9. Expertive

Expertive Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Råkade ut för samma grej nyligen. Som tur var det min "skräp"-mail som råkade ut för detta, dvs jag skickade inte ut spam till företag man skickat in jobbansökningar m.m.
    Hade också ett lite för simpelt lösenord så nu är det bytt till ett som är lite vettigare.

10. Irregular Programming

Irregular Programming Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

suck, det är ju ingen bump om posten ligger på första sidan. :P

Och jag vet att det hela var i all välmening men ta det här som lite konstruktiv kritik.

Är moderator själv men i mycket mer stökigare forum, i allmänhet gillas det inte att man ändrar eller tar bort saker från andras poster.

När en person överträder de regler som finns på forumet så måste man det, men i det här fallet, om jag själv varit OP och tagit mig tid att göra en post om något som på inget sätt bryter mot några regler för att sedan direkt ha den borttagen av en moderator. Då skulle jag bli lite putt.

Det finns bra mycket enklare sätt att göra någon illa på nätet än att försöka lista ut till vem en persons IP är kopplad.

11. Goodbody

MINA ENHETER

google uppger nu att dom ska byta alla datorer mot datorer med OSX eller Linux på grund av Kinas hacker attack

12. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

Om op hade velat ha bilden där trots ip hade han fått det. Jag hade inte stoppat honom. Vi har ingen policy här mot att dela personlig information.
    Gjorde enbart "redigeringen" i ett välmenande syfte.

13. Goodbody

MINA ENHETER

det är okej jag tänkte mig inte för.. men ska gö det hädan efter
    blev hackad genom en bugg i Aero i 64 bitars windows 7 så har formaterat om datorn samt inaktiverat Aero tills microsoft släpper en bugg fix