VARNING! Var MKT vaksamma vid reklamationer! LÄS!

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av thehero, 31 mar 2011.

1. thehero

thehero Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    658
    Operatör:
    Fello, självklart.
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, självklart.
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Ultra
    Telefon 2:
    LG V30. LG G4, S20 FE 5G
    Jag vill ge rådet till alla desire-bröder att se upp!
    Ha för er egen skull orken att läsa detta långa inlägg.

Jag har haft grava problem med min desire i över 6 månader.
    Bland annat skärmproblemet ( skärmen slocknar men knapparna lyser), spontana omstarter, tappar kontakt med sd-kortet när täckningen är dålig, osv osv.
    Telefonen har varit FYRA gånger på service hos Anovo, och samma åtgärdsmeddelande kom tillbaks med mobilen varje gång:
    - "byte Mainboard, Funktionstestad, OK."

Bl.a. felet med tappat SD-kort har alltid kommit åter det första dygnet jag fått igen mobilen och jag har fått åka tillbaks på affären och reklamera med vändande post igen.
    Nu sista gången var jag så less att jag direkt satte mig ner inne i affären och startade mobilen.
    OBS. Den var åter "lagad" p.g.a. felet att den inte hittade minneskortet, och hade kommit åter med Anovos standardfras:
    - "byte Mainboard, Funktionstestad, OK."

Vad hände?
    Jo, Jag sa åt butiksinnehavaren att starta min mobil för första gången, och mycket riktigt....
    telefondjävulen hittade inte minneskortet! Det och mycket annat var defekt!
    Direkt från service!
    Hur i glödheta kan då Anovo skriva "funktionstestad, ok" efter deras så kallade reparation? När de uppenbarligen inte ens slagit på mobilen och kontrollerat att den ursprungliga reklamationsorsaken var åtgärdad?
    Nu börjar jag förstå varför jag behövt lämna in den så många gånger för samma fel!

Det angränsar starkt till rent bedrägeri!
    HTC och konsumenter MÅSTE få upp ögonen för detta.
    Om de som får betalt för servicejobb gör ett dåligt arbete får de ju produkten åter i sin hand, d.v.s. mer betalt..

Det slutade med att butiksägaren talade med HTC och jag fick en helt ny Desire. Det var fint, men tar inte bort misstankarna om Anovos fuskjobb.
    Fuskjobb som kan ha kostat otaliga rundor med onödiga servicereturer till dom!

Nästa gång ni skickar in på reklamation, var vaksamma!

2. Thiesen

Thiesen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Tänka sig... det finns en sökfunktion på forumet och hade du använt den för att söka efter "Anovo" så hade du sett flera stycken trådar som handlar om just detta företag. Det går likaledes ypperligt att googla på detta namn. Då kommer du till insikt om att du inte på något sätt är ensam.

3. larreva

larreva Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

haha måste bara berätta. i mitt jobb så fick vi problem med en dataskärm från samsung som vi bara hade haft i drygt en vecka. tydligen så använder sig även samsung av anovo. jag skickade in till dem, detta var i juli förra året ska tilläggas.
    de ringde efter någon vecka och sa att det inte gick att laga och de kunde inte ge mig en helt ny skärm för den fanns inte kvar i samsungs sortiment och undrade vart jag köpt skärmen ifrån så att jag kunde få en kredit från min leverantör. Jag sa vart jag köpt skärmen och mailade även över en faktura-kopia komplett med datum, serienummer och all skit de ville ha.

sedan gick det 3-4 veckor utan att jag hörde något eller såg till någon kredit så då ringde jag. fick till svar att "ärendet bearbetas" ok...

Sedan dess har jag mailat åtminstone 5 gånger och bara skrivit mitt ärendenummer samt "hur går det med det här egentligen?" Jag skulle gissa att jag fått svar 3 gånger att "ärendet bearbetas", men annars så har de helt skitit i att svarat.
    Sista mailet jag skickade var i februari någon gång.

Gissa vad? Förra veckan fick vi en kredit. hahahahhahahahahahaha, vilka jävla idioter.