VARNING vid uppdaternade till 2.1

Diskussion i 'Hero' startad av kallekall, 6 juli 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. kallekall

kallekall Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tänkte bara varna för att uppdateringen kan radera vissa av dina bilder och filmer! Jag gjorde som tur var en back upp på alla mina filer från telefonen innan jag uppdaterade. För nu när jag precis har installerat uppdateringen så har 10 bilder och en film jag tagit med kameran försvunnit. 25 andra bilder och en film som jag fått från kompisar (som låg i en helt annan mapp) har också försvunnit samt en bild jag laddat ner via telefonens webbläsare.

Dock ha ringen musik försvunnit.

Extra störande är att jag började ta kort med mobilen innan jag upptäckte det och de nya bildernas filnamn har ersatt de som försvunnit så jag måste byta namn på dem innan jag kan flytta tillbaka dem.

Jag har heller inte kunnat se något samband mellan de filer som raderats utan det verkar skett helt slumpmässigt

2. Cherokee

Cherokee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    106

MINA ENHETER

Det står ju vid installation att det kommer att raderas data.

3. jishi

jishi Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Tror den mer logiska förklaringen är att telefonen skrivit över dina gamla bilder när du tog nya, eftersom countern tydligen nollställdes vid uppdateringen.

Det förklarar varför bara vissa bilder försvunnit. Fortsätter du ta kort är risken stor att den skriver över alla bilder för dig.

4. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.