Varningstriangel och flash counter

Diskussion i 'Samsung' startad av qsecofr, 31 aug 2011.

1. qsecofr

qsecofr Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    701
    Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Hej på Er,

Jag vill bara göra Er uppmärksamma på att om man flashar in vissa custom roms eller liknande så kan man trigga igång flash countern. Har man gjort det så visas en gul varningstriangel med ett utropstecken under uppstarten.

Om man ställer den i downloadläge så står det dessutom hur många gånger man har flashat den.

Detta verkar endast triggas igång då man flashar en rom som inte är 100% Samsung, exakt vad det är som triggar igång det verkar vara lite oklart i skrivandets stund.

Jag har tex flashat in stock KH7 med Odin och då hände inget alls. Har även gått tillbaka till KG9 med en nandroid-backup utan problem.

Denna triangel och counter verkar inte påverka systemet något alls.

En teori för att den finns där är att serviceverkstäder kan se om man har flashat in en custom rom och därmed har man förbrukat garantin?

För att få bort triangeln flashar man helt enkelt in en officiell stock rom, dock så nollställs inte countern.

SGS2 har detta system också, där kan man enkelt nollställa countern med en JIG, förhoppningsvis kan man utnyttja samma teknik på våra tabs också.

/qsec

2. qsecofr

qsecofr Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    701
    Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.