Vart köpa Orange (ZTE) San Fransisco MED AMOLED ?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Oceanic, 26 dec 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Oceanic

Oceanic Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 329
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Finns det fortfarande något ställe som kan tänkas ha Orange San Fransisco med AMOLED skärm. Enligt ryktet så ska Orange San Fransisco versionen som släpptes på marknaden INNAN december 2010 vara med AMOLED, dom nya ska tydligen ha TFT.

Det är dock väldigt svårt att veta vad man köper..då dom flesta butiker verkar vara mycket dåliga med att specificera om det är amoled eller TFT.
    Inte ens orange uk sidan anger vad vilkem skärmtyp det är..katastrofalt dåligt....
    men givetvis är det en smart baktanke med att ange att det inte är TFT...för dom flesta recensioner man läst hade den första och bästa versionen med AMOLED skärm.

Så har man tur kanske det finns någon mindre mer okänd web butik i UK som kanske har några av den gammla versionen kvar på lager ?

Någon som vet ?

Och finns det något sätt överhuvudtaget att se skillnad om det är AMOLED eller TFT ?

Går väl kanske att fråga vilket serie nummer den har...

2. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Jag förstår mig bara inte varför du tar dig både tid å besvär att leta efter att köpa en telefon vars ursprungliga skärmteknik slutat produceras. Den ZTE Blade som säljs i Sverige idag, som har en LCD-skärm, är precis lika bra som den med AMOLED. Det är väll under luppen man ser att AMOLED:en är lite pixligare (dvs. har Pentile Matrix = mindre upplösning) medan den andre har full upplösning. Så det spelar ingen roll.

3. Tisu

Tisu Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Själv tycker jag min display (LCD) är skarpare och behagligare än frugans SAMOLED (SGS). Visst, hennes är häftigare om man tycker om onaturligt mättade färger ;) Men så är det ju även den där plasmasvärtan hon får...

4. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Köp en begagnat eller acceptera att du får en med LCD skärm. Att leta upp en som inte tillverkas länge tar bara tid och då kan du lika bra köpa en SGS eller något som har SAMOLED skärm.

5. niglas

niglas Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

6. niglas

niglas Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Haha, nu har dom tagit bort ordet AMOLED från sidan. Vikka tomtar.

Bifogade filer:

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.