Problem: Vart ligger "Urklipp"?!

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av timoat, 31 maj 2012.

1. timoat

timoat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Använde Noten idag som den ska användas, nämligen;

tog foton, gjorde skärmdump och scribblade lite på det, sen sparade den. En liten "Kopierat till urklipp" kommer upp. Vart fasen ligger den mappen? Har letat i galleriet (som för övrigt fungerar jävligt skumt, har bla automatiskt kopierat ALLA mina upplagda bilder från diverse bloggar i egna mappar och sen huserar om i mitt bild bibiliotek utan att fråga!) men den finns inte att finnas nånstans.

Eller vilket steg har jag missat här?

2. Pinnacle

Pinnacle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    227
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    På min Note finns två mappar i galleriet som heter "Capture_Edited" och "Capture_Export", där har jag de skärmdumpar som jag har redigerat/ritat på med hjälp av pennan.

Vad gäller synkronisering från diverse webbalbum och bloggar, kolla under "Accounts and sync" under settings så att du inte synkar bilder från t.ex. Picasa Web Albums, Google +, e.t.c.

Om du vill "gömma" vissa mappar från galleriet så kan jag verkligen rekommendera en app som heter "QuickPic" som är mycket, mycket bättre än den som följer med. Med denna kan du bl.a. välja att gömma vissa mappar och en hel del annat. Appen är gratis så det kostar inget att testa den.

timoat gillar detta.
  3. timoat

timoat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Grymt, tack för hjälpen Pinnacle, skumt att de inte har den mappen i en app, det är ju deras förbannade USP! (eller en av) Jag har ett par hundra foto folders och vet man inte vart man ska kolla (eller letar efter en mapp som heter "Urklipp") är det svårt att hitta rätt. Ska kolla upp dom där apparna du rekommenderade!