Vart sitter mikrofonen man pratar i, så att den andra hör vad man säger?!

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Adis82, 9 apr 2011.

1. Adis82

Adis82 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej!

Undrar lite vart mikrofonen sitter, så att den man pratar med hör vad man säger?! :):P

2. FearKill

FearKill Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    461
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    Telefon 2:
    Huawei Nexus 6P
    Platta:
    Samsung Galaxy TAB A 10.1
    Platta 2:
    Nexus 7 2013
    Den sitter i undre delen.
    Är en högtalare och en mikrofon där.

Adis82 gillar detta.
  3. Adis82

Adis82 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Okej. Tack! Jag va på mediamarkt idag och kollade på den, men såg bara högtalare under där. Men då sitter det en mikrofon under där då? Är den synlig då med andra ord?

4. Alto

Alto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

nepp. inte synlig

Adis82 gillar detta.
  5. Adis82

Adis82 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Okej, bra att den sitter där nere då.

Vet du vad det är man ska gå på när man ska köpa mobil? Snabbheten, det är mycke man ska gå på. Mjukvaran och hårdvaran? Är den telefonen Optimus 2X, bra hårdvara och bra mjukvara?

6. Nahaj

Nahaj Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Redan vid orginal mjukvara är det stor skillnad på laddningstider, flyt etc jämfört med de andra värstingtelefonerna. Jämfört med en iphone 4 är den dessutom strömsnålare. IMikrofon/högtalare är däremot sämre än i4.

Själv är jag först riktigt nöjd efter att ha bytt musikspelare, launcher, tangentbord och i princip avinstallerat/fryst allt annat skit man fick till. Räkna med 100-150kr extra för ny/bättre mjukvara.

Adis82 gillar detta.
  7. Alto

Alto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

högtalare kan jag inte klaga på direkt, min o2x spelade högre än vad kompisens DesireHD gjorde när vi testade.

hårdvarumässigt så är det en telefon som är bland de bästa i världen, de enda som kan mäta sig med den är Samsung GS2 (som inte kommit än) och Motorola Atrix (som måste importeras (tror jag, bekräfta någon?))

mjukvarumässigt är det dock ingen stjärna original, men hårdvaran väger upp mycket av mjukvarufelen och flyter ofta bättre än andra telefoner som jag jämfört med (xperia arc, desire HD, ip4). sen finns ju också STOR moddnings-potential för den som är lite teknikintresserad och vill få ut mest möjligt av sin telefon.

som jämförelse, min kompis arc fick 1152 i quadrant benchmark (ett test som provar telefonens alla delar, och ger den poäng efter hur bra telefonen är)

min optimus 2x fick 2432 original, men nu med custom rom och överklock kernel så fick jag 4156 poäng.

arcen är ca. 600kr dyrare än o2x sist jag kollade, och o2x är ca. dubbelt så bra vid original mjukvara, och 4x så bra vid modifierad mjukvara.

EDIT: sammanfattningsvis så vill jag säga att jag skulle rekomendera denna telefon till alla, alla dagar i veckan

Last edited: 10 apr 2011
    Adis82 gillar detta.
  8. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

TS får luriga svar här.
    Micken syns, och den sitter på vänster sida av USB-urtaget på telefonen undersida.

Kolla bilden (baksidan av telefonen) från http://www.anandtech.com:

Högtalare på ena sidan, mic på andra.

Adis82 gillar detta.