Vart tar jpg vägen i Lightroom?

Diskussion i 'Galaxy S7 Edge - Allmänt' startad av swedenroid, 14 jul 2016.

Taggar:
  1. swedenroid

swedenroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    När jag fotar i Pro-mode tas både raw och jpg. Jag ansluter S7 Edge till datorn och öppnar AndroidFileTransfer. Jag markerar sedan både raw och jpg filerna i AndroidFileTransfer och för över dem till Applications. I Lightroom importerar jag sedan alla bilder från AndroidFileTransfer och allt far över till Lightroom. Tror jag. Raw filerna ser jag i Lightroom. Men jpg kan jag inte hitta i Lightroom. Någon som vet vart de tar vägen? (Hittills har jag manuellt lagt jpg filer på datorns Skrivbord, och därifrån importerat dem till Lightroom, besvärligt och ohållbart i längden.)

För övrigt verkar det vara väldans besvärligt när man vill radera bilderna i själva mobilen, de hamnar lite varstans har jag märkt. Jag har fått radera lite här och där för att de helt ska försvinna. Jag menar inte "Galleri", där ska de ju hamna. Men de hamnar på andra ställen också, jpg här och där, och likaså raw här och där. Det blir ett väldans letande och rensande överallt.

2. swedenroid

swedenroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Efter installation av Onesync och OneDrive så kvarstår problemet.

Jag tar en dng+jpg bild. Överför till OneDrive. Jag ser då att både dng och jpg filen ligger där. Så importerar jag de två bilderna till Lightroom, men bara dng-bilden dyker upp och blir synlig. Jpg-filen hittar jag inte i Lightroom. Jag ser dock att det i Lightrooms metadata i högerkolumnen står "underordnade filer: jpg". Så jpg finns nog någonstans i Lightroom, men VART?