Vassa hörn?

Diskussion i 'Xperia ray' startad av route23, 16 sept 2011.

  1. route23

    route23 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    När jag tittade på Xperia Ray för första gången i verkligheten upplevde jag att hörnen verkade ganska "vassa".
    Hur går det för er som har den liggande i byxfickan? Sliter den inte ganska fort hål i fickan? Den kanske inte har varit ute på marknaden så länge att den har hunnit bli hål.
    Vad är era erfarenheter om hörnen?
     
  2. Popcornchick

    Popcornchick Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 sept 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har inte haft några problem eller märkt av att hörnen ska vara "vassa" men var ändå tvungen att känna och studera min lilla ray när jag såg inlägget och hörnen är "skarpare" än min gamla Iphones men inte så skarpa att dem skulle kunna förstöra byxfickan eller ge en obehaglig känsla i fickan!
     
  3. xper

    xper Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det är ju det som är brutet! Har längtat efter en smartphone som inte är rund. Önskedrömmen är ju en ännu kantigare och vassare än ray. Men det får man väl inte säga...... Vill ha kantig telefon!

    Har haft min i en vecka nu och vassa kanter är det inte frågan om. SE har designat den helt perfekt så att den får den där vassa, fyrkantiga looken utan att vara obekväm att använda. Den sliter inte hål i byxan.... haha :P
     
  4. Jelzin

    Jelzin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag instämmer med föregående skribenter. Jag var tvungen att titta på min egen telefon, och mycket riktigt är det ganska vassa hörn, iaf jämfört med många andra telefoner. Vid dagligt användande har jag dock inte alls märkt detta, varken när jag hållt den i handen eller haft den i fickan.
     
  5. damagee

    damagee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    803
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Jag håller med, det är det som är grejen här. Äntligen en telefon som inte är den andra lik med rundade hörn. Visst dom är vassa om du jämför med runda men inget som märks varken i handen, fickan eller någon annastans...
     
  6. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Ray är för närvarande min favorittelefon, alla kategorier, vad gäller design, material och kvalité. Inga problem med vassa hörn som skaver eller så.

    Riktigt läcker liten lur som nästan alla jag har visat den för älskar redan vid första ögonkastet. Den har ett par brister som retar mig, men rent generell så är den superläcker.
     
  7. MySun

    MySun Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tittade på demoversion som hade väldigt vassa kanter, blev avskräckt och höll på att köpa mini pro istället men som tur var hittade jag en butik där jag fick klämma på en "riktig" ray och den hade inte alls dessa vassa kanter. Kanske du också bara fått titta på en fake-demo-ray?
    Hursomhelst, hittills supernöjd med min ray!
     
  8. Vidur

    Vidur Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Inga problem med vassa hörn... inte runda direkt men de kommer inte skära hål på något om någon är rädd för det. Snarare så gillar jag skarpt designen då den skiljer sig lite på just detta.