Våtservetter för rengöring av smartphone/skärm

Diskussion i 'Allmänt' startad av Oceanic, 26 nov 2011.

1. Oceanic

Oceanic Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 292
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Försöker hitta någon bra produkt för att rengöra skärmen, jag är extremt noga med min Galaxy note, och kommer putsa den varje dag så den ser ut som ny.

Något i stil med dessa

Shop Falcon Dust-Off and Signal Horns Product Listings - Monitor Wipes Office Share Pack

Anti-Static Monitor Wipes

Problemet var att jag var påväg att beställa den första idag..men ändrade mig när jag läste några recensioner på amazon om dom..där dom fick lågt betyg samt att dom vara fanns att betsälla från england och usa = dyr frakt...så måste finnas något bättre och billigare, men framförallt så vore det ju bra om det fanns i någon svensk butik på prisjakt...

Någon som provat flera och kan rekommendera några ?
    Någon säger säkert men gå till biltema/claes oholsson men
    jag vill gärna kolla runt och vara säker på att jag lägger pengarna på de bästa..finns så många oseriösa produkter av det här slaget som jag själv har köpt tidigare som visat sig vara totalt värdelöst.

2. mortuus

mortuus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    677
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    jag har alltid kört en vanlig putsduk jag fick till en telefon för längesen, tar ju bort smuts och skit utan problem på smartphones.

3. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

En vanlig putsduk för glasögon fungerar utmärkt. Finns för 10-20 kr hos närmsta optiker. En del ger dig dem gratis om du kommer in och frågar.

4. Mr*Gibson

Mr*Gibson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag andas på skärmen och torka av på byxbenet när andan faller på, vilket inte är så ofta. Jag menar, efter en halvminut så ser skärmen ut som kriget ändå :)
    Ett av moderna telefoners (smartphones) problem som vi nog tyvärr får leva med om de inte uppfinner/utvecklar någon ny typ av glas eller yta på glaset som det inte fastnar sig fett på.

5. WX5

WX5 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Skulle inte rekommendera en våtservett till mobilerna. Det blir inte rent utan det blir en yta och ränder på skärmen. Svårare att göra rent efter att du använt en våtservett. Ta hellre en putsduk till glasögon.

För att göra lite reklam (nej inte jag som säljer) så har ENJO en superbra putsduk och den tar bort allt men tyvärr dyra. ENJO kan man köpa via ett Homeparty, endast.

6. Andreas527

Andreas527 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    170

MINA ENHETER

Våtservett? Ja mycket ska man få höra här i livet

Klart bästa enligt mig är en "microfiberduk". Gå till din närmaste optiker och köp, alt Clasohlsson eller någon annan butik.
    De fungerar grymt bra och är tänkt för att ta bort fingeravtryck och dammet som blir på glasögon. Så de fungerar fint även på en flottig mobil skärm.

Bortkastade pengar att köpa något annat. Har du tur så kan man få dessa gratis hos din optiker och följer oftast med om man köper glasögon.

Last edited: 26 nov 2011
  7. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Jag brukar faktiskt ytsprita min telefon ibland med ytsprit och papper.
    Det går inte att microduk/glasögonduk putsa bort skiten som blir kvar när barnen lånat telefonen.
    Vet att Biltema sålt rengöringsservetter av något slag tidigare, de fungerade bra för oss.

Alla jobbar inte i samma typ av miljö eller har samma typ av smuts på sina telefoner.
    För ett par veckor sedan satt jag med en klutt häftmassa och fick bort massor av små järnspån/grader som hamnat i makens jobbartelefon.

8. Mircwar

Mircwar Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Kör med microfiberduk plus ev lite vanlig fönsterputs när den är extra flötig, fungerar kanon!

9. Oceanic

Mottagna gillanden:
    4 292
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    ok.. vad rekommenderar ni för spray, till microfiberdukarna ???

Som ni har nämt redan...man kan inte gnugga in fetta hur mycket som helst...så man behöver någoon fettlösande spray som löser upp ytbeläggningen samtidigt som den inte blir massa märken av sprayen och är skonsam för skärmen på lång sikt..finns så mycket skit så det är bättre jag frågar speciellt om man har tänkt att ha mobilen i några år...

Last edited: 27 nov 2011
  10. ormetkruper

ormetkruper Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    148
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    Jag använder vanlig fönsterputs fast en utan ammoniak i. Gå in på Ica och köp "se". Typ 20 kr för en halvliter. Både telefonen och glasögonen rengör jag med det. Inget har tagit skada på det i över ett års tid. Brukar även använda en gelspray för tv'n. Rinner inte och dunstar fort. Blir rent också.

Sent from my LT15i using Tapatalk

11. DCLXVI

DCLXVI Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag brukar torka av min mobil med vanliga våtservetter (som jag annars använder när jag byter blöja på barnen)...ICAs egna, 72 st för typ 13 spänn

EDIT: Funkar bra till CD/DVD också, dock så måste man torka av dem med något efter (där använder jag ICAs motvarande torrservetter, 200-250 st för typ 20 spänn)

12. Oceanic

Mottagna gillanden:
    4 292
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon: