Fråga: Vattenskadad N4

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av ihpv, 16 maj 2013.

1. ihpv

ihpv Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Hej

När jag var ute och sprang förra veckan så tog min mobil plötsligt och gick inte att få igång. Jag hade mobilen i skydd på armen.

Jag skickade in den och fick nu som svar att den var vattenskadad och gick inte laga. Jag kunde få tillbaka den för 250kr utan reparation så klart.

Nu har jag aldrig tappat den i vatten eller liknande. Den enda kontakt med vatten som har förekommit är möjligvis när det regnat.

Det känns jäkligt surt att inte ha varit oaktsam med mobilen men ändå står jag där utan garanti och en död telefon trots att det bara är 2 månader sen jag köpte den.

Så nu är frågan är det någon som upplevt att N4 är extremt vattenkänslig eller hade jag bara haft extremt otur?

Jag vill ju gärna ha en till N4 men när en har dött och jag vet att jag får pröjsa en helt ny mobil själv så blir man ju lite tveksam

2. BENmeister

BENmeister Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Har du vistats i fuktiga miljöer?
    Jag hade en gammal Sony Ericsson som slutade ta laddning efter fuktskada. Var nog badhusmiljön jag vistades mycket i..

3. mekanismen

mekanismen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Du kan ju alltid komma in med den till mitt jobb (jobbar som servicetekniker på iPhonereparation.se), och ser om vi kan få någon ordning på den. Menar inte att göra någon reklam utan vill bara hjälpa till så gott jag kan, men om det är som du säger att telefonen inte har badat så bör det inte vara mycket korrosion på kretskortet det rör sig om, vilket gör att vi förmodligen kan lösa det relativt enkelt.

4. Torach

Torach Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P
    Du säger att du inte varit oaktsam med den men du säger samtidigt att den kan ha blivit utsatt för regn? Man skall aldrig ha en telefon framme när det regnar om inte telefonen är gjord för det.

5. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Du verkar ha haft extra mycket otur. Jag har haft min i duggiga situationer utan att det hänt något efteråt. Det har vart ganska mycket droppar på skärmen som smetats ut mot kanterna i fickan. Inte så många gånger men jag är inte någon som inte kollar ett SMS bara för att det duggar lite.

Har också haft den i kostymbyxor på jobbet när de har varit olidligt varmt. Jag tänkte på din träning där. Det kan väl kanske vara så att din värme, eller ditt svett för att vara rakt på sak, kan ha smugit in i telefonen. När den ligger i en kostymficka en kvav dag på 25 grader (som igår) blir det som kondens på telefonen.

6. ihpv

ihpv Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag menar att det är det enda jag kan tänka mig ha hänt. Inte att jag springer runt med den i ösregn.

Egentligen mer troligt att den blivit blöt när jag haft den i byxfickan när det regnat.

7. ihpv

ihpv Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag beställde tillbaka den ialf så får väl springa förbi någon butik på stan som reparerar och se vad dom säger. Jag tycker med att den borde gå att reparera men vad vet jag.

Det kliar dock i fingrarna att bara beställa en ny

8. mekanismen

mekanismen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Dra iväg ett PM om du skulle beställa en ny, är nog sugen på att köpa loss den trasiga isåfall.