Problem: vattenskadad nexus 5

Diskussion i 'Nexus 5 (2013) - Allmänt' startad av metronomer, 1 nov 2014.

1. metronomer

metronomer Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Igårkväll tappade jag min nexus 5 i handfatet, dum som jag är så stängde jag inte av den utan fortsatte använda den i flera timmar. När jag kom hem så började skärmen stänga av sig lite då och då och sen när jag kopplade in laddaren (jag vet, helt dumt i huvudet) så slutade touchen fungera och därmed kunde jag inte stänga av den. Stoppade den dock i en påse ris.
    Imorse, en aning nyktrare, förstod jag att allt jag gjort varit fel och stängde av den och la i en försluten låda med ris.
    Nu har jag suttit den senaste timmen och plockat isär den och tagit ur batteriet och försiktigt torkat med en mjuk tandborste. Har beställt nytt batteri, det kommer nog om några dagar.
    Men nu till min fråga, i och med att touchen slutade fungera, är den helt körd? Lär ju ha blivit en jävla kortslutning när jag satte i laddaren. Min nexus är min älskling och jag är så fattig så det här är väl typ det värsta som kunde hända.

2. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    500

MINA ENHETER

Jag skulle nog säga att den är körd. Vatten är nog det värsta för elektronik. Hemförsäkring, drulle om du har någon.

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk

3. blahavid

blahavid Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER