Problem: Vattenskadad SGSII

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av drkrupp, 2 okt 2011.

1. drkrupp

drkrupp Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Hej.
    Min bror råkade tappa ner mobilen i handfatet med rinnande vatten. Han plockade bort batteriet och sånt som man gör och lät den ligga på tork ett dygn. Den fungerade. Men sen dess så tror den att den sitter på laddning konstant (indikatorn visar laddning) och batteriet laddar ur väldigt fort (kurvan är spikrak ner från varje fullladdning).
    Laddning har funkat och allt har funkat (förutom att den drar ur sig snabbt) tills igår. Vi lät den ligga på laddning och när vi kom tillbaka några timmar senare så var den död. Får ingen liv i den.

Antingen för att den slutat ta emot laddning ( = batteriet laddat ur sig och den går inte att ladda längre) eller så har nåt annat i den gett upp.

Vad är nästa steg att prova?

Han har fått en ny av förs.bolaget mot en summa pengar men det vore kul att ha igång den åndå, som väckarklocka, fotoram eller gps i bilen.

Är det nån ide att plocka isär den?

2. mordillo

mordillo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Så där var min när Usb porten blev skitig,prova att göra rent den med en tandborste.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

3. qsecofr

qsecofr Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    701
    Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Plocka isär den, det är busenkelt. Det kan vara oxid som ställer till det. Kolla om det finns oxid i form av vitt pulver någonstans på moderkortet. Använd en mjuk liten pensel eller liknande och borstad bort det. Sitter det fast ordentligt så använd isopropanol från apoteket eller t-röd från macken, inget annat som typ aceton eller liknande.

Ser du inget så kan det vara funkt kvar som kortsluter. Lägg då alla delar i en påse med okokt ris i minst ett dygn, gärna tre.

Sätt ihop den igen och testa.

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk

4. drkrupp

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Tack hörni. Ska prova detta.

EDIT: Hittade inget så det blir rispåsen.

Last edited: 2 okt 2011
  5. droidzzz

droidzzz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Syma mobile
    Telefon:
    Iphone 12 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Syma mobile
    Telefon:
    Iphone 12 mini
    Hej
    En tjejkompis tappade sin nalle i toan och har nu haft den i rispåse över natten. När hon försökte starta den fick hon bara en varningslampa på batteriet som när det är totalt urladdat. Kan det vara telefonen som fuckat sig eller är det troligare med batteriet?
    Sent from my Optimus 2X using Tapatalk

6. peswe

peswe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Det vanligaste felet är att torka den för lite innan man testar. ALL fukt måste bort innan man ansluter batteri eller nätagg!
    1 timme med hårfönen, i med batteriet... Det blir garanterat en kortslutning!

Torka 3-7 dygn med rispåsen innan ni ens försöker provstarta

7. drkrupp

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Efter 4 dar i rispåsen är luren fortfarande död. I soppåsen med den således.