Tips: Vattentålig, inte vattensäker! ;)

Diskussion i 'Galaxy S4 Active' startad av G. Karateskog, 3 aug 2013.

1. G. Karateskog

G. Karateskog Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Efter ett par whisky för mycket igår, tyckte jag givetvis att det skulle vara ett fantastiskt partytrick att kasta mobilen i poolen. Bara för att liksom... Vilken häftig kille han är den där, tänkte jag att alla skulle jubla ;)

Innan jag kastade den såg jag givetvis till att bakstycket satt som det skulle, noggrann som man är. Poolen var en bit bort, så jag fick ta i en del för att den skulle nå fram men jag är tydligen jäkligt pricksäker så det var inte det som var problemet, utan när telefonen träffar vattenytan ser jag att bakstycket trillar av. Telefonen fick ligga där på botten en stund, kortsluta sig och marinera sig i vattnet lite innan någon fick tag på en hov och fiskade upp den.

Plockade isär den så gott det gick och la den på tork men det var bortom all räddning. Den startar inte ens lite.

Var och hämtade en ny idag, får se hur länge den håller... Tänkte ha den gamla som reservdelstelefon. Det är kalas i kväll med så den häftiga killen inom mig kommer nog att se till att jag får behov för den.

Ingen som vet vart man får köpt nytt moderkort till den? Tittade på eBay men det var tomt där. Kan man använda kortet från en vanlig S4 måntro?

2. SwedishBadger

SwedishBadger Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    382
    Operatör:
    Fello, Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Hur gick det på det senare kalaset? :) Låter som du borde ha på något skal som håller backstycket bättre på plats. :)

3. G. Karateskog

G. Karateskog Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det gick bra. ;-) Den här telefonen är dock i det närmsta ett skämt när det kommer till tålighet. Jag har lekt lite försiktigt med den nya i vatten nu, bara för att att liksom... Och den läcker in vatten även om man ser till att allt sitter som det ska.

Bakstycket borde vara skruvat fast, jag kan inte förstå varför man har tillverkat den sån? Hur ofta byter man batteri egentligen? Luckan som täcker laddningsporten läcker vatten, även om man ser till att den sitter som den ska. Jag lyckades att tappa min iPhone i vatten ett antal gånger och den fungerar fint fortfarande medan den här redan har börjat att dödsrycka.

Mitt tips är att köpa en vanlig S4'a istället. Jag har en känsla av att min andra kommer att leva tills jag bestämmer mig för att prova att ta bilder under vatten. ;-)

Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk 2