Problem: ve och fasa....

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av mbs, 21 juni 2012.

  1. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 december 2010
    Inlägg:
    1.529
    Mottagna gillanden:
    472

    MINA ENHETER

    Skulle sätta på ett skärmskydd på min One X, och tog av skalet, upptäcker till min fasa att skärmen inte sitter fast ordentligt i den nedre högra delen. Börjar känna paniken, och allt krångel som detta medför.

    Köpte mobilen via Halebop, nån som vet hur hur det går till med Service via dem?
    Eller kan jag knata in på den lokala telia-butiken och lämna in den där?
    Visst, kan ju alltid dra frågan till Halebop, men jag har inte riktigt förlika mig med tanken att lämna ifrån mig mobilen ännu.

    Sen kan jag liksom känna i maggropen att de ska få det till en "tapp-skada", trots den aldrig tappats, eller råkat ut för något liknande. Mobilen är välskött.

    Jag är ju så satans nöjd med den här mobilen, jag.. jag är i chock.
     
  2. Molleresa

    Molleresa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 februari 2011
    Inlägg:
    869
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Dom är nog vana vid problem på HOX, så någon tappskada tror jag väl inte dom kommer att säga att det är :\
     
  3. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 december 2010
    Inlägg:
    1.529
    Mottagna gillanden:
    472

    MINA ENHETER

    Gjorde en felanmälan till Halebop, man kunde tyvärr inte knata in i en Telia-butik med mobilen.
    Tydligen tycker även Halebop att jag ska stå för frakt (rek.brev) till servicestället också.
    Svarade med att jag ville ha en förbetald "adresslapp", då jag enligt konsumentköpslagen inte skall drabbas av någon extra kostnad. Givetvis har jag inte fått något svar på detta, trots Halebop brukar svara på bara några få minuter i vanliga fall.
    Hmm, kanske ska kolla med mobilbyrån, om jag kan lämna in den till dem..

    Edit: ok, Mobilbyrån kör bara Nokia, Sony Ericsson och Samsung, det var surt.
     
  4. leolulz

    leolulz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 februari 2011
    Inlägg:
    1.513
    Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Du får väl vänta tills på måndag? :) Då lär du ju få svar annars är det bara att fortsätta hacka på dem! Antar att det inte finns några fysiska halebop butiker?
     
  5. Spritfisk

    Spritfisk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 april 2012
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Samma sak med min lur. Men jag tryckte bara ihop den.
     
  6. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 december 2010
    Inlägg:
    1.529
    Mottagna gillanden:
    472

    MINA ENHETER

    Gå inte att "trycka" ihop den, eller jag vågar ju inte ta i och sabba den, så att det blir mitt fel.

    Fick kapitulera och skicka iväg telefonen på service. Efter en timmes gnatande med halebops support, så kommer jag få avdrag på fakturan för mina utlägg, då jag skickar iväg telefonen.
    Hoppas dock att jag får tillbaka den snabbt, men jag har mina farhågor.
     
  7. SEW995

    SEW995 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 februari 2011
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Istället för att vänta på deras svar, skicka in telen och be om komp på nästa faktura :-). Vad kan det kosta 150kr, det är nog inga problem för Haleboop.

    Edit: var lite seg på svaret, skönt att det löste sig.
    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
     
  8. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 december 2010
    Inlägg:
    1.529
    Mottagna gillanden:
    472

    MINA ENHETER

    Visst kan man göra så, men som konsument ska man inte behöva ligga ute med pengarna. Det är säljarens ansvar. Jag är trött på alla skojare, ja det är väll hela mobil-branschen det (på ett ungefär i alla fall), som aldrig kan följa konsumentköplagen, utan att först ställa till ett jävla bråk.

    Föresten, nån som vet hur man kollar statusen på deltaservice?
     
  9. SEW995

    SEW995 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 februari 2011
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER


    Kan ju vara så att säljaren går enligt deras rutiner och policys. Dock är det ingen ursäkt!

    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
     
  10. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 december 2010
    Inlägg:
    1.529
    Mottagna gillanden:
    472

    MINA ENHETER

    Självfallet är det så, men man kan ju tycka att en lag går före ett privat företags policy..
     
  11. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 december 2010
    Inlägg:
    1.529
    Mottagna gillanden:
    472

    MINA ENHETER

    Var kontakt med en servicetekniker på Delta Serivce idag, han sa att min mobil ligger i kö, och beräknas vara klar om ca 2 veckor då även HTC inte kan leverera reservdelar.
    Nåja, det var okej att veta.
    Dock så råkade jag klicka på en länk jag fått från Halebop, och fick se detta:
    Gaaaa, uppdatering av mjukvara avhjälper inte en lös skärm :(
     
  12. bergsby

    bergsby Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 februari 2010
    Inlägg:
    260
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Anovo i ett nötskal
     
  13. EUNE

    EUNE Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 juni 2009
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Anovo? Han skriver ju att han skickat den till Delta Service.
     
  14. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 december 2010
    Inlägg:
    1.529
    Mottagna gillanden:
    472

    MINA ENHETER

    Jo, fast det blev visst en liten "Anovo känsla/varning" över det hela, eller hur? :cool:

    Fick tag på teknikern igen som jag tidigare haft kontakt med. Han lyckades få tag på min mobil innan de skickade den, men han påstår att han inte kan finna de fel som jag anmält. Vilket jag tycker är konstigt. Om det är så, ja då måste ju den som "uppgraderade" mjukvaran fixat skärmen utan att skriva det då, vilket jag tycker är konstigt. Jag skiter i mjukvaran, den får de ju gärna nedgradera om de så vill. Det är hårdvaran som ska fungera.
     
  15. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 december 2010
    Inlägg:
    1.529
    Mottagna gillanden:
    472

    MINA ENHETER

    Näe, det verkar inte som de åtgärdade felet. Lär ju få se det imorgon eller på onsdag, då de skickade tillbaka den idag :(
     
  16. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 oktober 2010
    Inlägg:
    1.924
    Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Tror ni inte på fan att jag drömde i natt att min display släppt. Jag får fan sluta hänga här, ni skrämmer upp mig :D
     
  17. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 december 2010
    Inlägg:
    1.529
    Mottagna gillanden:
    472

    MINA ENHETER

    Fick hem min mobil idag, och skärmen sitter faktiskt fast, bad min fru att dubbelkolla, och den är okej. Skönt.