Vem av dessa mobiler ska jag välja?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Per I Byn, 16 jan 2015.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Per I Byn

Per I Byn Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Tjena! Letar efter en telefon för max 2000:-. Den ska användas till det en telefon är avsedd för samt även vanlig enkel surf. Spelande förekommer inte heller filmtittande förutom nåt youtubeklipp då och då. Som ni ser så behöver jag inget "monster" till telefon, dock vill jag ha en med minst 4,5" men gärna större. Har kollat på följande men kan inte bestämma mig för vilken och behöver därför lite råd, har ni några andra tips så är det mer än gärna välkommet då jag kört fast lite på dessa.

1: Xperia M2 Aqua...Skärmstorlek, vattentåligheten(bra då jag vistas mkt i skogen) bra batteritid, 4g(inte för att jag behöver det men kan vara en kul grej när det ändå finns)

2: Motorola Moto G2...Skärmstorlek, även denna tålig mot vatten, bra omdömen(sällan man läser så mkt positivt om en produkt av både experter och "vanligt folk")

3: Zte Blade Vec 4g...Skärmstorlek, en hel del positiva omdömen, sambon hade för nåt år sedan en Zte Skate som funkade förvånansvärt bra, därav mitt intresse för denna Blade vec.

4: Motorola Moto G lte: Just för de många goda omdömenas skull och priset....Så många kan ju inte ha fel liksom.

Som sagt har ni andra förslag så kom gärna med dom. Tack på förhand! P.s: Kollar man specs så verkar ju SG3 lte vara en kompetent telefon( iaf om man jämför med mina uppräknade) så min fråga är: Hur står sig denna i dagsläget jämfört med dessa?

2. mfm

mfm Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    S3 LTE har väl lite dålig batteritid, särskilt med 4G, men har man det avstängt tills man behöver det så funkar det väl. Sen finns det ett extended-batteri på 3000 mAh. Tycker du ska leta efter mer än 1GB RAM om du ändå ska betala 2000 kr. Ett alternativ är väl HTC Desire 816 som kostar lite mer än 2000 kr. Tyvärr verkar inte Cyberphoto ha kvar Galaxy Grand 2 för 1999 kr annars hade det varit ett alternativ också.

3. Per I Byn

Mottagna gillanden:
    0
    Just den där Galaxy Grand 2 fick jag syn på hos Cyberphoto sent i förrgår kväll och då kändes det som att det var telefonen jag skulle ha men när jag så skulle till att beställa igår morse så fanns det tyvärr inga kvar, sabla osis, men that´s life. Varför just mer än en 1gb i ram? Jag trodde nästan det skulle räcka för mitt användande, men så kanske icke är fallet idag? Då jag inte tänkt byta operatör från Halebop så har jag ev tänkt binda mig 24 mån och köra utan höjd månadsavgift,på detta vis kan jag få mina uppräknade mobiler för mellan 1153-1553:- och det känns som en ganska bra deal ändå. Men som du säger man kanske ska öka på kravet på ramminnet ett snäpp, tack för inputen!

4. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 182
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 17 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 17 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Jag skulle letat på begagnatmarknaden, kanske här på Swedroid. För 2k kan du hitta en Z2 i bra skick. Gick en idag för dessa pengar och även om du inte behöver en så pass bra telefon så är det bara fördelar med en så bra lur, tex batteritiden. Du hittar definitivt en Nexus 5 för under 2k.

5. Per I Byn

Mottagna gillanden:
    0
    Får ta och kika runt lite och se om nåt kul dyker upp

6. mfm

mfm Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER