Vem ska man fjäska för om man vill ha split-screen & ett studentperspektiv?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Mushu, 11 jan 2012.

1. Mushu

Mushu Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Trots Androids (och min plånboks :o) diverse begränsningar har jag gjort min telefon och min platta till viktiga delar av mitt plugg och arbete. Det är lite bökigt (lägg till en netbook/PC), men det går, och blir allt bättre. Med lanseringen av Tegra 3 och den nya Transformer Prime har androidprylar kommit ännu ett steg närmare rollen som nästan vettiga hjälpmedel för att öka produktivitet. En liten netbookliknande pryl är bra för att skriva anteckningar o dyl. En platta är utmärkt för att läsa.

Om jag skulle bortse från min plånbok saknar jag eg. bara en sak hos android, och det är split-screen, dvs. möjligheten att kunna ha två programfönster öppna samtidigt sida vid sida. I pluggsammanhang är detta bland de viktigaste sakerna jag gör på min dator som jag inte kan göra på android. T ex. är det väldigt praktiskt att kunna läsa böcker & artiklar och samtidigt ha studydroid.com eller evernote bredvid för att snabbt kunna anteckna eller skapa flashcards.

Vem ska man fjäska för om man vill ha något sånt i android? Det finns tydligen ett företag som har en lösning som verkar likna det jag eftersöker: Onskreen | Cornerstone

Men ingen har implementerat det. Med ICS och dess multitaskingmöjligheter borde det här vara görbart och bli väldigt bra dessutom. Lägg till en ordentlig kampanj med studentrabatter och förmåner (t ex. på tangentbordsdocka, olika bra prenumerationer) och jag tänker mig att android skulle ha en starkare närvaro på universitet och skolor.

Vad tycker ni? Skulle det här vara intressant för er vid ert nästa plattinköp? Ni som är studenter, vad skulle göra androidmojänger ännu mer lämpade för just era behov? Ni som är connected, kan ni snälla vidarebefodra mitt enkla (host) önskemål till t ex. Asus? <3

Andreas527 gillar detta.