Fråga: Verifiera lagning från Anovo.

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Dr.Byte, 12 jul 2012.

1. Dr.Byte

Dr.Byte Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Felia, Comviq, TRE
    Telefon:
    Galaxy S7 FLAT

MINA ENHETER

Operatör:
    Felia, Comviq, TRE
    Telefon:
    Galaxy S7 FLAT
    ROM:
    RenovateROM
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    CAT S69
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova
    Telefon 3:
    S5
    ROM:
    Cyanogen
    Hejsan,

Behöver lite hjälp från forumet som frågan lyder.

Min One X har varit inne på en resa till Anovo via Dustinhome.
    Jag VÄGRADE(!) nämligen skicka den direkt till Anovo själv så det löste Dustinhome åt mig. :)

Men till saken, jag har hämtat ut telefonen idag på posten, det är dock några saker som jag är lite fundersam på, bla så är telefon "mörkare" än Brown grey som jag skickade in ?! (var första varningen...)

Men det jag mest funderat på är att dom säger dom bytt "mainbord", vilket jag misstänker är motsvarande moderkortet i dator, men nu börjar det spännande:

1. Serienumret är fel på inskickad vs mottagen vara - rätt?
    Gamla serienumret är: HT23W
    Nya serienumret är: HT23TW

2. IMEI nummer stämmer - är det samma även om mainbord bytts?

3. Jag hade en liten repa på skärmen som skulle bytas vi "annat tillfälle", vilket verkar vara gjort nu - ?

Dessutom fick jag en hel lista 12 saker som ska vara bytta, bla kamera, batteri, LED lens, mm mm..

Min fråga rakt på, är detta ett "ihopplock av delar" från andra telefoner på service?

Ps. jag försökte skriva detta inlägg smart, men det skiter sig ser jag i alla fall, men ni förstår nog min fråga...

2. Aleon

Aleon Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sent svar jag vet men hoppas du ser ändå.

Brown/grey och white är enda färgerna som finns och ska (kan) inte vara någon skillnad.

Även fast ett moderkort har bytts så är både IMEI och serienummer densamma. Detta gäller bara för one x, andra modeller så ska IMEI nummret ha ändrats.

Angående din lista på saker som är bytta:
    Batteriet byts varje gång man är inne och skruvar i en one X. Det är helt enkelt så den är konstruerad.

Ganska säker på att det inte står Kamera utan mer Camera Sponge eller Camera gasket, vilket är en typ av tejper som måste bytas varje gång du byter ett moderkort.
    Led lens är den lilla plastbiten framför frontkameran som ska skydda den från skit.
    Så nej den har knappast blivit ihopplockad utan det är bara alla tejper, sponges och mylars som blivit listade av teknikern.