Verifiera min identitet i appar pixel 9 Pro XL

Diskussion i 'Google Pixel 9 / Pixel 9 Pro' startad av Lukewarm, 2 aug 2025 kl 11:48.

1. Lukewarm

Lukewarm Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Varje gång jag använder mitt SL-kort som jag har i SL-appen så måste jag ”verifiera min identitet” med min grafiska kod och det är irriterande 05.20 varje morgon. Eftersom telefonen är relativt ny för mig så har jag inte klurat ut hur jag stänger av den funktionen.

Någon som har några tips?

2. jnsson

jnsson Operatörsnörd Moderator

Mottagna gillanden:
    20 396
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Mig veterligen går det inte. Eller ja, anledningen till att du får det från början är för att telefonen varit upplåst i flera minuter innan du lägger den mot terminalen, om du låser upp telefonen och sen lägger telefonen mot en terminal ska den inte säga något om verifiering. Hur låser du upp telefonen? Pin-kod? Och för övrigt, ditt SL-kort? Du måste mena ditt vanliga bankkort, då SL-kortet i telefonen inte använder NFC, utan QR-kod och går inte heller att lägga till i Google Wallet.

Lukewarm gillar detta.
  3. Lukewarm

Lukewarm Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, det kan ju stämma. I väntan på bussen så tittar/läser/spelar jag nästan alltid någonting för att fördriva tiden. Ska prova att bara lyssna på något nästa vecka.

Jag använder fingeravtryck för att öppna telefonen, grafiskt lösenord för att visa QR-koden så jag kan blippa SL-kortet. Och kanske en gång i veckan verifierar jag Google Pay med grafiskt lösenord.
    Hmm. Om jag öppnar telefonen med det grafiska lösenordet så kanske jag slipper verifieringen med SL-kortet.

4. jnsson

jnsson Operatörsnörd Moderator

Mottagna gillanden:
    20 396
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Om du skannar med QR kod, ska du inte verifiera dig alls, för då kommer den INTE att blippa din QR kod, utan istället dra pengar från ditt bankkort. QR koden använder inte NFC alls och när telefonen ber dig att verifiera dig så kan den inte känna av din QR kod utan vill istället använda ditt bankkort! Jag jobbar som kundvärd inom ett företag som kör trafik åt SL.

pacc gillar detta.