Verifiering??

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av SooDroid, 12 maj 2012.

1. SooDroid

SooDroid Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej

Har precis kommit igång med en app som jag tar betalt för och fått kontot verifierat. Men nu läste jag att de kan skicka ett mail på "account-verification-noreply" addressen till en och be om att få massa uppgifter ifrån en deklaration, körkort eller någon telefonräkning skickad per fax för att få bekräftat för sig. Det låter i den texten som att man måste ha ett företag, jag har inget företag och tänkte bara sälja appen som hobby privatperson.

Någon som läst denna information i "Google Checkout-säljare"??

"Skicka in dokument

För att slutföra verifieringen kan du behöva skicka in flera dokument, bland annat följande:

Leverantörsfakturor
    De fakturor eller kvitton som du fick när du köpte artiklarna som du säljer via Google Payments hjälper oss säkerställa att artiklarna finns i lager hos dig. Eventuella fakturor som du skickar in för att verifiera ditt konto måste innehålla leverantörens företagsnamn och telefonnummer.

Körkort eller giltigt ID
    Om adressen på körkortet inte överensstämmer med adressen i ditt Payments-konto måste du skicka in ett bevis på din adress i form av ett kontoutdrag, en kreditkortsfaktura (stryk över de 12 första siffrorna i ditt kortnummer) eller en räkning för vatten, telefon eller liknande.

Registreringsbevis
    Det statligt utfärdade registreringsbeviset visar att du har laglig rätt att bedriva affärsverksamhet.

Se till att ditt säljar-ID i Google Payments framgår på alla dokument som du skickar in.
    "

Förbryllad som vanligt när det gäller detta.

Last edited: 12 maj 2012
  2. MrBacardi

MrBacardi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jeg scannet passet mitt og sendte det som vedlegg i e-posten til google. Det ble godkjent.

SooDroid gillar detta.
  3. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Tänk på att rent juridiskt måste du betala skatt och egenavgifter även om du bara säljer appar som hobby. Därför kan det ofta vara smart att starta en enskild firma för att förenkla sånt. Det blir också enklare mot t.ex. Google Checkout.
    Iofs blir det lite mer avancerat kring bokföring etc., men efter att ha gjort det ett par år så går det väldigt lätt.
    Att kunna dra av inköp av dator, mobiltelefoner och annan utrustning som du behöver för att utveckla appar är ju också trevligt.

SooDroid gillar detta.
  4. SooDroid

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tack till er båda!

Men då är det iaf fortafarande ok att jag inte har företag och säljer då.

Då är det alltså egenavgifter och skatt som gäller för mig eftersom jag knappast kan tänka mig komma över 30.000:- per år (självförtroendet på topp :D)

Tack igen :)

5. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Det ska vara ok att köra utan företag.
    Ja, det ska endast vara egenavgifter och skatt som gäller så länge du håller dig under 30k. Om du kommer över 30k så är det ju bara en extra blankett som ska fyllas i en gång per år och det är ju inte hela världen.

En annan fördel med ett företag är att du kan få tillbaks momsen på alla inköp du gör och kvitta moms på inköp mot moms på intäkter.

SooDroid gillar detta.
  6. SooDroid

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Men jag behöver inte skicka några handlingar förrns jag får ett mail ifrån dem att göra det?