Fråga: Verkstad skyller på yttre åverkan

Diskussion i 'Galaxy S3 LTE' startad av vilhelmsson, 27 okt 2013.

1. vilhelmsson

vilhelmsson Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, för ett par veckor sedan så märkte jag att min mobil inte vill ta emot ström från laddaren, jag var tvungen att hålla fast laddaren i ett speciellt läge med ett gummiband för att den ens överhuvudtaget skulle ta emot ström. Jag skickade in den på lagning och nu skriver verkstaden såhär:

Det är inte garanti på apparaten på grund av yttre åverkan på ladduttaget. Går ej att lödda dit nytt uttag. Kostnadsförslaget avser ett nytt kretskort. Med förbehåll för dolda fel och skador på apparaten. Reparation kostar 2087 kr exkl frakt och moms. Apparaten kan returneras oreparerad (kostar 290 kr exkl frakt och moms) eller så kan vi skrota apparaten utan kostnad. Får vi inte svar inom 14 dagar avslutas ärendet och apparaten skickas tillbaka mot debitering.

Vad ska jag göra? Det finns inte en enda skråma på mobilen, jag har alltid varit varsam med den och den ligger alltid stilla när jag laddar den.

Hur ska jag gå tillväga, ska jag prata med min tele2 butik eller ska jag betala skiten?

MVH

2. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 311
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Prata med Tele2 och säg att det inte finns skador osv. Du skulle även kunna be om foton som bekräftar det verkstaden säger.

Det som skulle kunna vara problemet är att något böjts väldigt mycket när du laddat den mha gummiband, om en speciell vinkel har krävts.

Skickat från min iPhone 5s via Tapatalk

3. Poontus

Poontus Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB
    jag har problem med laddningen på min telefon med många olika sladdar, det känns som att det blir bara värre och värre, jag har inte provat med gummiband men jag brukar behöva lägga sladden med ett litet svagt tryck/vinkel för att den ska fungera.

jag har då aldrig misshandlat min, och jag tror inte heller att du har gjort det med din.

stå på dig och håll oss uppdaterade

4. Sarcosian

Sarcosian Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hade liknande problem för ett tag sedan. Tog tryckluft och blåste försiktigt i kontakten och problemen försvann. Väldigt lätt att få in damm eller liknande när man har telefonen i fickan.

/sarc

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk

5. Purpledodi

Purpledodi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Oneplus 6T
    Är inte så mycket att göra. Verkstaden kommer inte ändra sitt utlåtande. Utan i så fall får du ta tillbaka den oreparerad och höra med en annan verkstad vad dom kan göra åt saken.

6. Hunblaker

Hunblaker Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Samma sak har hänt mig många gånger tyvärr fast med en äldre mobiler hos bl.a. Tre.
    Det enda du kan göra är att stå på dig. Rejält!
    Gå in på Tele 2 lr där du lämnade in mobilen och begära att få mobilen tillbaka fixad och klar utan att betala en slant och säg att du annars kmr ta upp d med konsumentverket.

Går dom inte med på d så ringer du bara konsumentverket lr går till deras kontor ifall dom har ett och berättar för med dom om vad som hänt så brukar dom fixa d åt en genom att ringa å snacka med Tele 2.

7. Matronic

Matronic Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Detta är ett vanligt problem med S3:an. Har reparerat ett par lurar med detta problemet. Oftast har det varit ett brott i ledning närmast padsen, själva "löd punkterna till laddkontakten."