Vertikala skuggor/linjer i skärmen?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Krudus, 18 maj 2011.

1. Krudus

Krudus Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det någon som har telefonen som upplevt lixom ojämna vertikala linjer eller "skuggor"? Det ser nästan ut som att det sitter i skyddsglaset.

Typ såhär:
    http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/12/nexuss6001.jpg

Det är bara vid stora rörelser på skärmen som man kan märka detta, för annars så ser syns det inte alls, då man knappt kan urskilja det från resten av bilden, men när det rör på sig så märker man att just dessa linjer inte rör på sig.

Speciellt blåa och gråa ytor märks det på. Jag kanske är petig, tog mig flera timmar att ens märka det, och då hade jag ögonen kanske 10 cm från skärmen, men vill gärna veta om andra upplevt samma sak.

Last edited: 18 maj 2011
  2. xclusiv8

xclusiv8 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Byt ut den!

3. Krudus

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag vill först veta om det kanske är något som är vanligt på amoled teknologin. skärmen är förutom det finfin, och de flesta kommer nog inte ens se detta om de inte letar efter det. Eftersom jag jobbar med tv och bild så är jag rätt känslig för sådana grejer, och vill inte byta ut den i onödan. så jag hoppas bara någon med samma lur eller någon amoled lur kan komma med ett användbart svar.

4. drainman

drainman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Av dom jag har sett och haft (desire med amoled och nu sgs2) har ingen varit några problem med och jag är känslig vilket också krävs i mitt yrke :). Skärmen på sgs2:an är det bästa bland mobiler jag sett!

5. TechNoir

TechNoir Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Har en SGS och en SGS2. Bägge har samma mönster i skärmen. Ser ut som lite diffusa linjer, vertikala och horisontella, lite som fint damm eller grus. Verkar vara standard för SAMOLED, som sagt bägge mina enheter har samma sak, men man måste ofta titta rätt noga för att se dem, och de syns oftast bäst vid lägre ljusstyrka och mot mörka skärmbilder. Om man har en rätt jämn bakgrundsbild så kan man om man sakta scrollar i hemskärmen se att linjerna som sagt inte rör på sig utan är statiska i bildskärmen.

6. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Ja dom linjerna syns på SGS om man kollar noga. I synnerhet på grått med låt ljusstyrka, trodde det var pga. pentile matrix.

Kollade på en SGS2 idag som hade ett skärmskydd och det gav riktigt grova vertikala linjer och allmänt sämre bild, men det var då pga. skärmskyddet. Var ett copter skydd på den.

7. Krudus

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Copter skyddet bidrog säkert, men tror du inte det till en viss grad fanns i själva skärmen också? Jag blir nästan lättad om det "ska" vara så, för jag orkar inte med att börja byta ut telefonen och hålla på.

8. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Ja linjerna som syns på grått som syns på SGS1(SAMOLED öht verkar det som), ang sgs2 vet jag inte säkert.

På vitt tex ska det inte synas nåt, inte helt svart heller.

Det jag såg var helt klart pga copter skyddet, ska jämföra med min SGS1 nästa gång och se om linjerna på grått syns på SGS2 också.