Vet inte vilken jag ska välja!

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Vejnis, 23 apr 2015.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Vejnis

Vejnis Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia Z3

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia Z3
    snälla , hjälp en tjej som inte kan det här så bra och inte är insatt i mobilerna överhuvudtaget. Har för tillfället en HTC One som jag i juni haft i 2år. Touchen på den har börjat ge upp, så har nu börjat se efter en ny mobil.

Var inställd på att köpa en M9 då jag varit nöjd med HTC. Men av recensioner så känns det som att jag inte direkt skulle byta upp mig, och tappade fort intresset för den.

Har av en oförklarlig anledning ett hat mot Sony, vilket gör att jag inte tittar på dom mobilerna alls.

Innan min nuvarande HTC så hade jag en Samsung S2 som jag var sjukt besviken med. Har även en Samsung Tab 2 surfplatta som jag hatar. Detta gör att jag inte har så stort förtroende för Samsung. Men samtidigt har jag fått uppfattningen som att S6 är så mycket bättre jämfört med dom andra S-modellerna..? och min kusin som varit väldigt anti Samsung köpte sig själv nu en S6 som har är riktigt nöjd med, vilket gör att jag tittat lite extra på S6. Och vet inte varför, men hemknappen och fingeravtrycksläsaren gör mig oxå intresserad.

Nexus har jag varit väldigt nyfiken på. Men Nexus 6 känns alldeles för stor.

Så min fråga är egentligen. Vågar jag satsa på en S6? Eller ska jag stå ut med min HTC och vänta tills dom släpper nästa Nexus för att se om den är ett alternativ? (Har fattat det som att en ny Nexus kommer i höst?) Eller släppa mitt Sonyhat och ge den en chans? Och vilken av dom isf?

Ursäkta för min novell, och tack på förhand! :)

2. chucken

chucken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    318

MINA ENHETER

En LG G3 kanske eller vänta lite G4an ;)

3. Vejnis

Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia Z3

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia Z3
    Just det, LG hade jag helt glömt. Men vet verkligen inget om dom telefonerna...? Vågar jag köpa en sån då? :P

jag glömde skriva förut att mitt största krav är väl kameran, och bra batteritid tror jag :)

4. Stromma

Stromma Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3
    Info:
    Stock/root
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4+
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S3
    Info:
    Nova/eget tema/root
    S6:an är säkert ok, iaf om man klarar sig utan utbytbart batteri och minneskortplats. I mina ögon är den dock klart överprisad (bl.a beroende på det jag nämnde), och inget jag skulle lägga cash på. Skulle definitivt ta M9:an före den.

LG G4 blir säkert en mycket bra lur och är den jag själv är mest nyfiken på i år. Jag har G3:an (modellen med 3GB Ram/32GB minne) och är supernöjd, och jag har ingen som helst anledning att tro att G4:an inte kommer att vara ytterligare ett lyft. En av nackdelarna med Samsung är deras UI (touchwiz), och även om LG:s till viss del påminner om det är det iaf i mina ögon avsevärt mycket bättre. Så pass bra från början att det är första gången på länge jag inte har en annan launcher (har jag haft på alla mina samsung)..

Men om du gillar HTC och är van vid det ska du nog ge M9:an en chans. Dom har ju Sense som UI och det är du ju van vid. Det är dessutom snyggt/användarvänligt, och jag håller nog dom som klart bäst på den punkten.

G4:an presenteras den 28:e och bör väl finnas i butik straxt efter. Så vänta tills dess och åk till nån butik som har dessa tre hemma och jämför. Då menar jag inte bara utseendet utan pilla runt och testa och se vad du trivs bäst med. Vi har ju alla olika uppfattningar om vad vi tycker om och hur smidigt vi tycker något är.

Oavsett vad du väljer så finns det inga dåliga telefoner i toppskiktet längre. Alla är bra på sitt sätt [emoji106] [emoji4]

5. Vejnis

Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia Z3

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia Z3
    Utbytt batteri och minnskortsplats är inget jag bryr mig om. Aldrig hamnat i sitsen att jag vill byta batteri (byter ofta mobil innan) och känner inget starkt behov av minneskortsplats.
    Men av recensioner så känns det som att jag inte skulle byta upp mig med en M9. Och den ligger ju på typ samma pris som en S6 så känns det tråkigt med så mycket pengar för exakt samma mobil.

Jag är inte så insatt i allt det här med Sense och Touchwiz osv, jag vet vad det är, men jag påverkas inte så av det. så känner inte att jag måste ha HTC igen bara pga det om jag ska vara helt ärlig.

Men ska absolut kolla in LG mer och läsa på :) ! Och vänta tills G4 och sen kolla in alla i en butik :)

Tack för ett hjälpsamt svar! :)

6. viktor.ny

viktor.ny Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har haft min z3 i snart två mån. Och jag har inte varit annat än nöjd

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.