Vettig mailklient för IMAP

Discussion in 'Applikationer' started by newbiekenobi, Mar 27, 2012.

1. newbiekenobi

newbiekenobi Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Samsung Galaxy S2

Söker med ljus och lykta efter en vettig mailklient. Kör just nu K9 E-post eftersom den rankades högt i PlayButik och hade många bra kommentarer, men jag vet inte om den är så bra...

Alla mail jag raderar på telefonen finns fortfarande kvar på mailservern. Mail jag raderar på mailservern, exempelvis via IMAP mailkient på en PC, raderas inte på telefonen vid en synkning.

Det är som att telefonen, eller K9 rättare sagt, tankar ner mail via IMAP som det ser ut på servern JUST NU, sedan följer den inte upp några förändringar.

Lite tanken för mig är ju att kunna rensa mail på resande fot och sedan ha en fin inkorg på datorn när man kommer hem. Nu får jag rensa mail dubbelt, och medan inkorgen på datorn ligger runt 10-15 mail börjar K9 närma sig 350 mail nu eftersom jag inte har tid/ork att hålla efter på 2 ställen...

2. Fredriks

Fredriks Android Medlem

MINA ENHETER

Jag har kört med Moxier Mail i ca 1 år, tycker den är grymt bra. Började också med K9 innan jag testade Moxiers trialversion. Fastnade för den och har använts den sen dess.

Testa trialversion är mitt tips, fungerar 1 månad men innehåller inte fullt ut all funktionalitet som köpversionen. Köpte versionen har bla en Dashboard widget där man enkelt kan byta mellan dom nästkommande kalendernoteringarna, 3 sista mailen eller uppgifter.

Kan varmt rekommendera Moxier

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

3. newbiekenobi

MINA ENHETER

Tack för bra svar. Glömde dock säga att det är en företagstelefon och kontokortet, om det finns något knutet till telefonen/googlekontot, är inte mitt.

Så bäst vore om det fanns nån bra gratis app, typ K9... fast... bra ;-)

4. Fredriks

Fredriks Android Medlem

MINA ENHETER

Har också en Företagstelefon. Kontokortet som är knutet till ditt googlekonto är det du väljer att knyta dit, tror inte din arbetsgivare knutit ett kontokort till googlekonto du har i telefonen.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

5. newbiekenobi

MINA ENHETER

Aha ok, ja så är det nog. Tänkte på fruns iPhone där man var tvungen att ange kontokort för att starta eländet bara :)

Ok, så då kan jag lägga dit ett eget kontokort med andra ord och köpa appar?

Eller finns det andra bra gratisalternativ?