Vettigt bluetooth headset?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Hultner, 23 feb 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Hultner

Hultner Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kanske inte helt Android utan mer tillbehör. I alla fall jag ska skaffa ett nytt bluetooth headset. Mina absoluta krav är att det ska hålla runt 8 timmar på standby och ha stöd för multipoint (kunna användas med två mobiler sammtidigt) dessutom ska det vara bra samtalskvalitet så att jag kan höra den jag pratar med och den jag pratar med kan höra mig. Jag har en iPhone 3GS och en HTC Desire HD som jag kommer använda headsetet med och ev även med min dator när man pratar i skype men detta lär bli mer sällan då.

Jag bryr mig inte om ljud för musik då jag har ett par relativt bra in-ear lurar för detta (Klipsch S4). Jag snackade med en kompis och han tipsade om Jawbone Icon ( http://www.netonnet.se/art/telefon/m...o/129578.4502/ ). Dessa verkar relativt bra på papper och ser snygga ut (en del ser rent förjävliga ut vilket jag inte accepterar), en annan fördel var att de finns på lager i Helsingborg så jag kan praktiskt taget åka in och köpa dem imorgon. Men när jag googlade så upptäckte jag att dessa jawbone går att hitta för nästan halva priset med frakt på ebay t.ex. http://cgi.ebay.com/ALIPH-JAWBONE-IC...cf4c31*50d 409sek med frakt. Det känns mysko att de är såpass mycket billigare, någon som vet om det är säker att köpa där eller om man får någon dålig piratkopia? Jag har handlat mycket billiga kablar och liknande på ebay men jag vet inte hur det är med headset.

Huvudfrågan är vilka headset ni rekommenderar och den andra fråga är om Jawbone nu är vettiga, vågar då handla dem på ebay (säljaren hade ju bra rep men man blir ändå misstänksam) eller ska man sticka in till stan och betala det dubbla?
    Det är inte jätte akut men jag vill gärna ha innan mars är slut.

2. anungunrama

anungunrama Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

får inte din länk att fungera, men själv funderar jag på denna: http://cdon.se/hemelektronik/sony_ericsson_mw600_bt-stereoheadset_black-8366635
    det jag ville ha var nåt som funkar bra både för samtal och musik, och denna har en massa brusreduceringar och dylikt, och till ett väldigt överkomligt pris. Denna lockar eftersom min ZTE Blade har ganska kasst ljud för musikuppspelning och telefonsamtal, och som jag förstår det borde denna kunna funka som en lösning för båda.

3. hokish

hokish Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har ovanstående headset.
    Funkar klockers på desire z, bra med standbytid, bra ljud, kan vara lite brus om man sitter i bilen då endel jag pratat med klagat men det har oftast gått att ordna med att höja volymen/sätta mikrofonen närmare/justera den.
    Går att köra på 2 telefoner.
    Bra räckvidd om man måste gå en bit från telefonen, jag brukar starta igång musiken medans jag klär på mig/letar kläder till löppassen.

Tanten har en till sin X10 också å om jag inte minns fel så var den väl orginal till den telefonen.

4. Hultner

Hultner Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.