Fråga: Vi alla väntar på Jelly Bean men....???

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av xydix, 7 sept 2012.

1. xydix

xydix Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Betyder det att vi kommer behöva ge upp flashstödet?

Jag gillar att kunna surfa runt på sidor och trycka igång filmen direkt där.
    Ska jag titta på t.ex. SVTPlay (OM den nu är flashbaserad vilket jag inte kollat närmare på) gör jag inte det genom deras app utan på deras websida.

2. Hassizle

Hassizle Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Ja, JB har inget inbyggt flashstöd, men det är lätt löst. Ladda bara ner flash apk sen använder du Firefox eller någon annan webbläsare med flashstöd!

Tapatalke'd from my G Nexus.

3. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

4. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Jag ser fram emot att slopa flash. Jag hatar flash. Flash förstör internet, både i mobilen och desktop. Steve Jobs hade rätt.

MatDiggy gillar detta.
  5. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo men nu är det då så att flash används av stora aktörer på marknaden.

Jag har liten förståelse att användare ska påverka det här.... "industrin" måste lösa problemet.

jnsson gillar detta.
  6. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Ja, de som är beroende av flash för att kunna göra sitt jobb, eller för att kunna sälja saker, eller för att man ska kunna använda olika tjänster (typ "bygg din egen bil", "skissa upp ett rum" - eller är det kanske är shockwave man använder? nåväl, skit i det.), de kommer ta längre tid på sig att lägga ner flash. Men jag tror helt och fullt på att Adobes beslut att slopa stödet för mobiler, samt att allt mer görs i mobiler och surfplattor, kommer att leda till att allt fler bolag överger flash. Om jag fattar det rätt vill väl Adobe på sikt helt överge Flash och bara satsa på Air?

7. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Får väl se vad de vill satsa på. Äckliga är de iaf som inte stödjer Flash till mobilenheter trots att massor av stora hemsidor använder sig utav det.

8. Phpanos

Phpanos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    Jag tycker dem gör helt rätt att slopa det, då flash inte är optimalt. Det är långsamt och fungerar verkligen inte bra i telefoner(alltför långsamt). Möjligheten finns ju som sagt att ladda ner .apkn, men något officiellt stöd finns det inte.

De stora sajterna som använder flash är väldigt ofta föråldrade. Det mesta funktionsmässigt som går att göra i flash går att göra i javascript, och det är den vägen jag tycker man ska gå. Android gör rätt i detta enligt mig.

9. Ozzalbatrozz

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Antar det. Sålänge man byter ut det spelar det ju ingen roll. Å andra sidan tycker jag det fungerar helt ok idag att surfa in på t ex SVT Play och kolla på program med Flash. Tack vare Steve Jobs tror hela världen att Flash är superdåligt, men tror inte riktigt på det..

10. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Förlåt, men jag blir uppriktigt provocerad av det här! Du tror väl inte att folk går omkring och hatar på flash för att Steve Jobs har sagt det? Att Flash har tappat i anseende är för att det konstant segar ner och kraschar. I enkla ord: det förstör internet. Mitt internet, som jag surfar på konstant. Hemma, på jobbet, i mobilen.

Om Html5 kommit några år tidigare skulle vi inte sitta i den här skiten där typ 90% av nätet har Flash. Men nån gång måste vi bikta oss och lämna skiten bakom. Nokia N9 var ett första, väldigt modigt steg i riktningen mot html5. Nu hoppas jag Googles Android tar över den facklan.

11. ubbe1

ubbe1 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Nja nu var väl inte Nokia först med att slopa Flash utan det var väl Android 4.1 eller varför inte Google Chrome så att säga att Android tar över facklan är en felaktig historiebeskrivning.

12. llama

llama Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    Nokia N9 har funnit i år längre än jellybean, så vet inte riktigt hur du tänker här? sen så "slopade" ju ändå iOS flash långt före android med.
    ditt inlägg var ytterst oklart.

Edit: med "oklart" menar jag att det var dåligt researchat alternativt dåligt. punkt.

13. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

"Nokia N9 var ett första, väldigt modigt steg i riktningen mot html5."

Ni är hysteriskt roliga.

14. Ozzalbatrozz

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Tror jag inte på. Flash fungerar fint för mig, men sedan tycker jag att Adobe kunde gjort ett bättre jobb med utvecklingen. Har sett ganska övertygande fakta över att flash presterar bättre än htlm5. Eftersom alla idioter köper iPhone och följde Steve som nassarna följde Hitler så tror många att Flash är dåligt. Det är i varje fall det jag tror.

15. llama

llama Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    hahaha kolla upp "Godwins law", älskar sånt här.

för er lata är godwins law en teori som kort sagt hävdar att i alla diskussioner på internet kommer någon dra paralleller till hitler oavsett ämnet, och att så fort den parallelen är dragen har personen som sa det förlorat diskussionen och ämnet har spårat ur.
    classic

-WR- gillar detta.
  16. Ozzalbatrozz

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Orkar inte kolla upp det, I believe you.

Flash har fungerat bra för mig iaf, kollar mycket på SC2-streams på sidor med Flash, bara o dubbelklicka, fungerade laggfritt med 720p över 3g-nätet.. Har sällan sett Flash balla ur men när det gjort det har det varit på PC.

17. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Haha :D

18. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Ja, det har ballat ut en jävla massa på desktop, inte så jättemycket på mobilen. Det kan jag skriva under på, helt ärligt. Men om jag inte missuppfattat nåt här så är det inte flash man använder när man använder youtubeappen. Jag kan ha fel, men jag tror nog att det stämmer. Däremot är det flash i webbläsaren.

19. Ozzalbatrozz

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Nej, tror inte appen använder Flash. Och det är ju en bra app. Men finns appar som inte är lika bra som dess webbsida, t ex SVT Play.

20. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Fast SVT la ner utvecklingen för den appen nån gång i början av 2011 och satsade istället på webbsidan, så den jämförelsen är lite skev. Jag förstår dock vad du försöker säga.

Nu är vi lite OT.