"Vi kommer inte sprida din epostadress till någon utomstående"

Diskussion i 'Off Topic' startad av Dockland, 22 aug 2013.

1. Dockland

Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    848
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    När jag avslutade lite tjänster relaterade till min iPhone såsom Hojoki och en handfull andra, då jag gått över till Android och valde att avsluta och koppla bort tjänsterna från min googleprofil och iOS-cloud eller vad den heter har jag, från att varit extremt förskonad, börjat få en helsickes massa spammail i skräpostmappen på min primära epost. Samma dag jag avslutade dessa tjänster (minns inte exakt vad alla hette) så började det rassla in spam.
    Jag har tidigare fått kanske ett eller två spam-mail i veckan men sedan jag avslutade dessa tjänster rasslar det in ett par i timman. Sammanlagt ett hundratal under en vecka.

Jag läser noggrant igenom avtal när jag binder mig till en tjänst och där har alltid uttryckligen stått att "vi kommer aldrig ge ut din mailadress" och liknande.

MEN vad gäller när jag avslutar mitt konto/prenumeration eller motsvarande?

Det är klart som korvspad att det är någon eller några av dessa tjänsteleverantörer/appleverantörer som slaskat vidare min adress till någon eller fler spamföretag.

Hur spårar jag vilken eller vilka av leverantörerna som dragit vidare min adress? Går det över huvud taget?

2. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Skaffa en egen domän, för att underlätta administrationen kan du ju köra en catch all (wildcarda adressen) så kan du alltid skapa unika emailadresser för varje tjänst. [email protected] för t.ex swedroid. Har haft den tanken tidigare men det har aldrig blivit av, försöker få Google att lära sig sortera skiten :P

3. Dockland

Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    848
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Ja, det är sant. Det är inte hela världen, då Gmail faktiskt filtrerar bort 100% av all spam till skräppostmappen. Får se om jag hinner joxa med det där i höst.
    Tack för tips.

4. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 254

MINA ENHETER